کد خبر : 1992590 | 17 دی 1402 ساعت 12:19 | 3.8K بازدید | 1 دیدگاه

یک نامه سرآغاز سومین مدال المپیکی تختی

موزه ملی ورزش کمیته ملی المپیک به مناسبت سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، از نامه راه‌آهن دولتی ایران به او رونمایی کرد.

یک نامه سرآغاز سومین مدال المپیکی تختی

به گزارش "ورزش سه"، موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره غلامرضا تختی در تاریخ 17 دی ماه 1402 از نامه راه‌آهن دولتی ایران در تاریخ 25 مرداد 1339 به غلامرضا تختی، مبنی بر ماموریت ورزشی بدون فوق‌العاده او جهت حضور در بازی‌های المپیک 1960 رم، رونمایی کرد. 

"متن نامه شماره ١٥٠١٠ تاریخ ۱۳۹۹/۵/۲۵ وزارت راه و راه آهن دولتی ایران:
آقای غلامرضا تختی / ٤۰۱۲۹ کارمند اداره آموزش و پرورش مامور در سازمان برنامه بنا به پیشنهاد شماره ۵۸۴۵_ ۳۹/۵/۱۶ سازمان تندرستی جوانان و تربیت بدنی ایران از تاریخ ۱۷ مرداد لغایت شهریور ماه ۳۹ که در بازی‌های المپیک ١٩٦٠ رم شرکت می‌نمایید جزء ماموریت ورزشی بدون فوق العاده شما محسوب می‌گردد.
راه‌آهن دولتی ایران"  

1975846
1975847

این نامه و این اعزام به المپیک 1960 رم در نهایت سومین مدال المپیکی تختی را در پی داشت، مدالی که مثل اولین مدال او نقره‌ای بود. 
تختی پنج مبارزه اول خود در برابر دین گوندا (افغانستان)، یارسن (استرالیا)، کاوامو (ژاپن)، کوریکس (مجارستان) و هرمانوس وان زیل (آفریقای جنوبی) را با ضربه فنی پشت سر گذاشت و بدون نمره منفی برای کسب مدال طلا در برابر عصمت آتلی از ترکیه قرار گرفت. تختی با یک تساوی قهرمان المپیک می‌شد، ولی سعی کرد آتلی را هم ضربه فنی کند، اما باخت و مدال نقره گرفت.

دیدگاه‌ها