کد خبر : 1992615 | 17 دی 1402 ساعت 13:29 | 3.7K بازدید | 5 دیدگاه

اشک‌های تنیس‌باز محبوب بلغار بعد از انتظار 6 ساله!

گریگور دیمتروف با شکست دادن هلگر رونه در فینال بریزبن قهرمان شد.

اشک‌های تنیس‌باز محبوب بلغار بعد از انتظار 6 ساله!

به گزارش "ورزش سه"، دیمیتروف هفته اول سال 2024 را بسیار خوب آغاز کرده است. او در دور اول رقابت‌های 250 امتیازی بریزبن به مصاف اندی ماری رفت و جنگنده کهنه‌کار بریتانیایی را در سه ست مغلوب کرد. بعد از این دیدار حماسی، او تا فینال کار سختی نداشت و همه بازی‌هایش را در دو ست پیروز شد.

در فینال امروز او به مصاف هلگر رونه، یکی از سه تنیس‌باز آینده‌دار از دید بسیاری از کارشناسان (در کنار یانیک سینر و کارلوس آلکاراس) رفت. بازی در ورزشگاه کاملا پرشده پت رفتر آرنای شهر بریزبن و با تشویق‌های پرشور تماشاگران استرالیایی، با کیفیتی بسیار بالا دنبال شد. در ست اول هیچ‌یک از دو بازیکن موفق به گرفتن سرویس‌های یکدیگر نشدند و بازی به تای‌برک کشید. جایی که رونه دو خطای بدون فشار مرتکب شد و دیگر نتوانست اشتباهش را جبران کند و تای‌برک 7-5 به سود دیمیتروف خاتمه یافت.

1975895

در ست دوم، دیمیتروف به سرویس‌های خوب خودش ادامه داد و حتی یک برک پوینت هم به حریف جوانش نداد. از آن طرف فرم رونه افت کرد و ستاره دانمارکی در اکثر گیم‌های سرویسش تحت فشار قرار گرفت. بالاخره در گیم هفتم رونه سرویس خود را واگذار کرد. او در گیم نهم هم در سرویس خودش مجبور شد دو امتیاز قهرمانی (چمپیونشیپ پوینت) را نجات دهد تا دیمیتروف مجبور شود با سرویس زدن به قهرمانی برسد. کاری که ستاره بلغار به بهترین شکل موفق به انجام آن شد.

1975902

دیمیتروف از سال 2017 و بعد از قهرمانی در تورنمنت تور نهایی مردان به دلیل مصدومیت و افت فرم موفق به کسب عناوین قهرمانی نشده بود. این ستاره بعد از اینکه به شکل جذابی و با یک والی امتیاز قهرمانی را کسب کرد به زمین افتاد و از خوشحالی گریه کرد. کمتر از دو ماه قبل او بعد از شکست مقابل جوکوویچ در فینال مسترز 1000 امتیازی پاریس برسی، از ناراحتی به گریه افتاده بود. بازی‌های باثبات چند وقت اخیر دمیتروف، می‌تواند امیدبخش یک تورنمنت موفق در اوپن استرالیا برای این ستاره محبوب باشد.

دیدگاه‌ها