کد خبر : 1992731 | 18 دی 1402 ساعت 04:00 | 59.9K بازدید | 33 دیدگاه

خداحافظی تنها سناریو برای دروازه‌بان ۳۳ ساله

تصمیم عجیب دخیا: نه پول می‌خواهم نه تیم!

داوید دخیا در سن ۳۳ سالگی فاصله‌ای با خداحافظی از فوتبال ندارد.

تصمیم عجیب دخیا: نه پول می‌خواهم نه تیم!

به گزارش ورزش سه، پس از اینکه عمر خود را در منچستریونایتد سپری کردید، کجا می‌توانید بروید؟ به نظر می‌رسد در هیچ کجا؛ این نتیجه‌ای است که دخیا گرفته است.

خوان ماتا از زندگی در ژاپن لذت می‌برد و دومین قهرمانی خود را در لیگ با جدایی از منچستریونایتد به دست آورد. ماتیچ از زمان جدایی از منچستریونایتد با بازی در آاس رم و سپس استاد رن احساس رضایت دارد.

اما دخیا در شرایطی که دو سال از این دو نفر کوچک‌تر است با گذشت نیم فصل هنوز بدون تیم است و هر از گاهی او را در سکوهای ویژه اولدترافورد ملاقات می‌کنیم.

یونایتد برای این جدایی دلایل خودش را داشت. چرا که قصد داشت دروازه‌بانی داشته باشد که توانایی بازی با پا دارد و خواسته‌هایی پیرو فوتبال مدرن داشت اما نحوه کنار گذاشتن دخیا از منچستریونایتد هرگز جالب نبود.

1951454

بسیاری از بازیکنان در موقعیت مشابه ممکن است انگیزه داشته باشند که به یک باشگاه رقیب بپیوندند و ثابت کنند که هنوز هم می‌توانند در بالاترین سطح بازی کنند، اما دخیا باشگاهی را پیدا نکرد که دوستش داشته باشد و چند ماه گذشته را با سرعت متفاوتی از زندگی سپری کرده است. 

ملی پوش سابق اسپانیا برای هر باشگاه سطح بالایی که به دنبال یک دروازه‌بان باتجربه در پنجره نقل و انتقالات ژانویه باشد، انتخابی واضح به نظر می‌رسد. اما آیا دخیا که مدت زیادی را در یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی کرده و یکی از بیشترین دستمزدهای جهان را دریافت کرده است، به آن تیم علاقه مند خواهد بود؟

یکی از موانع اصلی به نظر می‌رسد مطالبات حقوقی او باشد. دخیا به قدری برای یونایتد بازیکن مهمی بود که در تابستان 2019 با ورود به آخرین سال قراردادش، او را به پردرآمدترین بازیکن خود تبدیل کردند و قراردادی خیره کننده به ارزش 375000 پوند (474000 دلار) در هفته به او دادند. کریستیانو رونالدو زمانی که در سال 2021 به یونایتد بازگشت، عنوان او را در جایگاه پردرآمدترین بازیکن غصب کرد، اما دخیا با رفتن فوق ستاره پرتغالی این موقعیت را دوباره به دست آورد.

1895754

حقوق او کمتر از حقوق همتایانش بود. آلیسون بکر شماره 1 لیورپول 200000 پوند (255000 دلار) در هفته دریافت می‌کرد، در حالی که ادرسون از منچسترسیتی 180000 پوند (229000 دلار) در هفته می‌گیرد. تصور می‌شود که دخیا تقریباً سه برابر تیبو کورتوا از رئال مادرید، تقریباً دو برابر مارک آندره تراشتگن از بارسلونا و کمی بیشتر از مانوئل نویر، کاپیتان بایرن مونیخ، دستمزد بگیرد.

1884620

دخیا تابستان گذشته مایل بود به پیشنهادات تیم‌های دیگر گوش دهد، اما هیچ‌کدام از آنها به مبلغی که او در اولدترافورد به دست می‌آورد نزدیک نمی‌شد، درآمدی که 20 میلیون پوند (25 میلیون دلار) در سال بود.

در واقع، دخیا از چهار سال آخر حضورش در یونایتد به تنهایی به اندازه کافی درآمد کسب کرد تا او و خانواده‌اش را برای زندگی آماده کند. به طور خلاصه، هیچ انگیزه مالی برای دخیا برای ادامه بازی وجود ندارد.

او در مدت اخیر هیچ گفتگویی در رسانه‌ها نداشته، سکوت کرده و از همه مهمتر در سال ۲۰۱۹ با خورخه مندز مدیربرنامه‌هایش قطع همکاری کرد تا الان شرایطش برای انتقال محدود باشد.

دیدگاه‌ها