کد خبر : 1992745 | 18 دی 1402 ساعت 04:21 | 35K بازدید | 41 دیدگاه

برای فریدون زندی: نجیب‌ها محبوب می‌مانند!

فریدون زندی کمتر از دو سال در استقلال بازی کرد اما همواره در بین هواداران این تیم مورد احترام و محبت قرار دارد.

برای فریدون زندی: نجیب‌ها محبوب می‌مانند!

به گزارش "ورزش سه"، از روزی که فریدون زندی با جمله بامزه «دیروز اومدم، خیلی خوش اومدم» وارد فوتبال ایران شد، سنت همیشگی فوتبال‌دوستان به‌خصوص در دهه‌های گذشته برای او هم اعمال می‌شد و همه دنبال پاسخ این پرسش بودند که لژیونر و عضو تازه تیم ملی فوتبال ایران، طرفدار استقلال است یا پرسپولیس؟

سوالی که البته در آن زمان با پاسخی از سوی بازیکن محبوب و خوش تیپ فوتبال ایران در دهه هشتاد همراه نشد اما چندسال بعد دست تقدیر زندی را آبی‌پوش کرد و ستاره سابق کایزرسلاترن، با لباس استقلال در لیگ یازدهم به میدان رفت. او در غیاب فرهاد، مجتبی، خسرو و کرار، ستاره بی چون و چرای استقلال شد و توانست با بازی چشم نواز و ضربه به توپ منحصر‌به‌فردش از قامت یک بال چپ خارج شده و در میانه میدان استقلال شمایل یک بازیساز کامل را پیدا کند.

بی‌تردید بهترین بازی زندی برای استقلال، تلخ‌ترین خاطره نسل جدید هواداران این تیم را به یاد می‌آورد؛ شکست در دربی معروف به ایمون زاید.

شکست که بی‌گمان اگر رقم نمی‌خورد، این دربی در تاریخ با دربی «فری» ماندگار می‌شد. جایی که هافبک سابق تیم ملی با یک پاس گل استثنایی و یک گل دیدنی تیمش را تا آستانه پنجمین پیروزی پیاپی در دربی‌ها پیش برد اما به یک باره ورق برگشت تا سهم استقلال از آن مسابقه حسرت باشد.

1976121

با این حال خاطره خوش هواداران استقلال از فریدون زندی به قهرمانی در جام حذفی همان فصل برمی‌گردد. جایی که زندی با بازی‌های خوب خود تیم را تا فینال همراهی کرد و در نهایت هم یکی از ضربات پنالتی را وارد دروازه طالب لو کرد تا استقلال در پایان دومین فصل حضور مظلومی به قهرمانی برسد.

زندی سال بعد را هم با استقلال قلعه نویی استارت زد و همراهی او با جانواریو و مجتبی جباری و البته توزی، قند را در دل آبی‌ها آب کرده بود اما در نهایت فریدون و فابیو و رودریگو استقلال را پیش از پایان نیم‌فصل به دلیل مشکلات مالی ترک کردند. هرچند مجتبی جباری و فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم با ورود به ترکیب آبی‌ها قهرمانی را برای این تیم رقم زدند تا فصل ناتمام حضور زندی در باشگاه هم با قهرمانی به یاد آورده شود.

بازیکن محجوب و بی‌حاشیه‌ای که همیشه کیفیت فنی استانداردی را حفظ کرد و حالا هم در قلب هواداران استقلال جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که درگذشت مادرش با تلاش قابل اعتنای هواداران این باشگاه برای تسلی خاطر دادن به او همراه شد.

دیدگاه‌ها