کد خبر : 1992794 | 18 دی 1402 ساعت 08:12 | 527 بازدید | 0 دیدگاه

ملایی خواست در اوج خداحافظی کند

دوپینگ هیچ قایقرانی مثبت نشده است

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: ورزشکارانی که در تست انتخابی تیم ملی شرکت نکرده‌اند اصلا مسئله دوپینگ برایشان مطرح نبوده است و همه سالم بوده‌اند.

دوپینگ هیچ قایقرانی مثبت نشده است

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی بحثی که در بین قایقرانان پیچیده است مبنی بر اینکه تست دو ورزشکار در کایاک و رویینگ مثبت شده است و به همین دلیل در انتخابی تیم ملی شرکت نکرده‌اند، بیان کرد: دو ورزشکار ما به‌خاطر مسائل شخصی و خانوادگی در تست انتخابی تیم ملی شرکت نکردند. یکی از آنها به‌خاطر عمل قلب مادرش بود که شرکت نکرد. در مورد ملایی هم گفته شد که اینکه در تست انتخابی تیم ملی شرکت نکرده ممکن است دلیل دیگری داشته باشد اما با پیگیری که از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو داشتم و با دکتر شارکی صحبت کردم، تست دوپینگ هیچ‌کدام از ورزشکاران ما مثبت نبوده و همه سالم بوده‌اند. از همین‌جا اعلام می‌کنم ورزشکارانی که در تست انتخابی تیم ملی شرکت نکرده‌اند اصلا مسئله دوپینگ برایشان مطرح نبوده است و دوستان، ورزشکاران را تخریب شخصیتی نکنند.

او افزود:  اگر قرار باشد در این مورد خبری اطلاع داده شود ابتدا باید به نادو و سپس به فدراسیون مربوطه که قایقرانی است و خود شخص ارسال می‌شد. وقتی چنین چیزی تاکنون برای هیچ کسی ارسال نشده نمی‌دانم این خبر از کجا آمده است و با توجه به پیگیری که از دبیر نادو داشتم، این مسئله را تکذیب می‌کنم. 

خداحافظی ملایی برای من و فدراسیون ناراحت کننده بود

او در مورد نیامدن نازنین ملایی به انتخابی تیم ملی گفت: قانون برای همه یکسان است و یاد گرفتیم به قانون احترام بگذاریم. نازنین ملایی هم ورزشکار خوب و افتخارآفرین برای ایران بوده و هنوز هم هست. آیین نامه‌ای را که ما تدوین کردیم ماه‌ها قبل ابلاغ شد. البته ملایی با توجه به برنامه‌ریزی که برای آینده خود داشت در انتخابی تیم ملی شرکت نکرد. ثبت‌نام برای حضور مسابقه انتخابی انجام داد اما سر مسابقه انصراف خود را اعلام کرد. با من تماس گرفت و اعلام کرد یک روزی باید خداحافظی کند و چه بهتر که این خداحافظی زمانی که در اوج است اتفاق بیفتد. مطمئنم همانطور که در ورزش قهرمانی موفق است در زندگی شخصی‌اش هم موفق خواهد بود. البته از دست دادن یک قهرمان با توجه به شرایط سنی و تجربه‌ای که داشت برای من و فدراسیون قایقرانی ناراحت کننده است. تا امروز هم امیدوار بودم که تغییر عقیده دهد و پیگیری زیادی انجام شد اما متاسفانه در رکوردگیری دوم هم شرکت نکرد. 

نیامدن ملایی را می‌گذاریم به حساب اینکه گفت باید در اوج خداحافظی کند 

رئیس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که نیامدن نازنین ملایی پس از ثبت‌نام در مسابقه انتخابی تیم ملی عجیب نبود؟ تصریح کرد: نازنین ملایی تمرینات خودش را داشت و در کمپ یونان تمرین می‌کرد و هزینه‌هایش از طریق IOC واریز شد چون بورسیه بود. ما به‌صورت هفتگی با هم در ارتباط بودیم. تاریخ انتخابی تیم ملی با او چک شده بود و حتی چهار روز بعد از بازگشت ملایی به ایران مسابقه انتخابی تیم ملی برنامه‌ریزی شد و او هم پذیرفته بود. حالا مواردی به وجود آمد که نتوانست در تست انتخابی تیم ملی شرکت کند را می‌گذاریم به حساب اینکه خودش گفت یک جایی باید دیگر خداحافظی کند چه بهتر در اوج باشد. 

رویینگ دونفره شانس بالایی برای تاریخ‌سازی دارد

سهرابیان در مورد امیدواری فدراسیون برای گرفتن دو سهمیه المپیک پاریس گفت: امیدوارم برای اولین‌بار در تاریخ این اتفاق رخ دهد و روئینگ دو نفره بتواند سهمیه المپیک بگیرد. روئینگ دو نفره بانوان ما در بازی‌های آسیایی توانست مدال نقره بگیرد و اگر آمادگی خود را حفظ کنند، از شانس بالایی برخوردار هستند تا بتوانند برای اولین‌بار در تاریخ قایقرانی به المپیک راه پیدا کنند. در یک‌نفره هم امید داریم سهمیه بگیریم.

باید روی مردان سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم

رئیس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که قبول دارد رویینگ مردان ایران دچار افت شده است؟ تصریح کرد: پسران ما افت کرده‌اند و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. رفتن بهمن نصیری به آذربایجان این مشکل را به وجود آورد. امیرحسین محمودپور هم با وجود اینکه سبک وزن بود در رویینگ سنگین وزن بازی‌های آسیایی رقابت کرد اما نتوانست با کسانی که ۳۰ - ۴۰ کیلوگرم از او سنگین‌تر بودند رقابت کند. چین هم رویینگ سبک وزن را از بازی‌های آسیایی حذف کرد اگر این ماده بود، محمودپور هم می‌توانست مدال بگیرد. ما نیاز داریم روی پسران هم بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم و همانطور که دختران ما پیشرفت کردند این اتفاق در بخش مردان هم رخ دهد.

دیدگاه‌ها