کد خبر : 1992944 | 19 دی 1402 ساعت 05:21 | 34.3K بازدید | 14 دیدگاه

داوران سرشناس AFC همه آماده سفر به قطر

فغانی رکورد آسیا را می‌شکند!

علیرضا فغانی در تاریخ جام ملت‌های آسیا سابقه ۷ قضاوت در این تورنمنت را دارد.

فغانی رکورد آسیا را می‌شکند!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 5 روز دیگر جام ملت‌های آسیا به میزبانی کشور قطر آغاز می‌شود و 23 کشور مختلف همراه با نماینده کشور میزبان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا در نهایت مشخص شود که نام کدام کشور قرار است بر روی جام نقره‌ای مسابقات آسیایی حک شود.

یکی از نکات خاص این دوره از مسابقات، داوران حاضر در آسیا هستند که علیرضا فغانی قرار است به عنوان یک داور استرالیایی در این تورنمنت حاضر شود و از طرف ایران، موعود بنیادی‌فر همراه با علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی قرار است به دوحه سفر کنند.

فغانی برای سومین دوره قرار است در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد و پیش از این با 7 قضاوت در طی ادوار با نام هایی چون سعید کمیل الفضلی، ریوجی ساتو و نواف شکرالله برابر است و  در این آمار تنها روشن ایرماتوف با 14 بازی قضاوت بیشتر از علیرضا فغانی حضور داشته است. فغانی در سال 2015، 5 بازی را قضاوت کرد و در دوره 2019 امارات تنها دو بازی را سوت زد.

1468416

در تاریخ مسابقات نیز داوران ایرانی در این تورنمنت حضور داشته‌اند.

مسعود مرادی با 4 قضاوت در دوره 2004 و 2007 نفر دوم داوران ایرانی است و پس از او، داوود نصیری و حسین خوشخوان با 2 قضاوت پیش از قرن بیست و یک، در رده‌های بعدی هستند.

لازم به یادآوری است این نخستین دوره حضور بانوان داور در جام ملت‌های آقایان است و جدای از بانوان نام‌هایی چون احمد الکاف عمانی، عبدالرحمن جاسم قطری، کیم هی گون کره‌ای، خمیس المری قطری و محمد عبدالله امارات نیز حضور دارند که در طی سال‌های اخیر آنها را در بسیاری از تورنمنت‌های مختلف بین المللی و آسیایی ملاقات کرده‌ایم.

دیدگاه‌ها