کد خبر : 1992974 | 18 دی 1402 ساعت 20:52 | 30.8K بازدید | 24 دیدگاه

ما هیچ فوتبالیستی را تحریک نکردیم؛

پاسخ تند مدیرعامل ملوان درباره دو سرباز جنجالی

موضوع جذب دو بازیکن سرباز توسط ملوان، جنجال زیادی را در فضای فوتبال ایران به پا کرده است.

پاسخ تند مدیرعامل ملوان درباره دو سرباز جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نیما نکیسا در گفت‌وگوی مفصلی که با خبرنگار ما داشت، با طرح چند ادعا ملوان و مسئولان این باشگاه را متهم به تحریک دو بازیکن تیم ذوب‌آهن کرد‌. اگرچه نکیسا نامی از کسی نبرد اما احتمالا منظورش حبیب فرعباسی و جلال مداحی است که با پست کردن دفترچه سربازی، نیم فصل دوم را در تیمی نظامی سپری خواهند کرد.

نکیسا که اولین سال حضورش در لیگ برتر به عنوان مدیرعامل را تجربه می‌کند، معتقد بود که باشگاه ملوان بازیکنان تیم ذوب‌آهن را تحریک کرده تا آنها تیم خود را با وجود داشتن قرارداد رها کنند و به ملوان بروند اما این ادعایی است که از سوی آرش فهمیده، مدیرعامل ملوان، تکذیب می‌شود.

فهمیده که البته از رسانه‌ها دور است و ترجیح می‌دهد بدون حاشیه کار خود را پیش ببرد، در پاسخ به تماس خبرنگار ما چندان تمایلی نداشت که در این مورد گفت‌وگوی رسانه‌ای انجام بدهد و ترجیح می‌داد که همه چیز در محافل رسمی و حقوقی انجام شود اما در‌ پاسخ به این سوال گفت: ما هیچ تحریک یا اقدام خارج از عرف و غیرقانونی برای جذب بازیکنی نداشتیم. نه حالا و نه هیچوقت دیگری در مرام و مسلک باشگاه ملوان نبوده که چنین برخوردی را انجام بدهد و از دوستان‌مان هم درخواست دارم که اگر چیزی دارند، در مجامع حقوقی مطرح کنند.

فهمیده همچنین توضیح داد: ملوان باشگاهی نظامی است و مدیرعامل ذوب‌آهن هم به موردی اشاره کردند که موردی قانونی است و هیچ ربطی به تحریک ندارد. همه چیز در این باره از نظر حقوقی شفاف و واضح بیان شده و برای من تعجب‌آور است که یک نفر بیاید اینطور علیه یک باشگاه صحبت کند. ممکن است به خاطر حضور سرمربی تیم ما در باشگاه ذوب‌آهن این شائبه به وجود بیاید اما ما حتی در ابتدای فصل هم با پرداخت رضایتنامه مدافع تحت قرارداد ذوب‌آهن را به خدمت گرفتیم و خبری از تحریک نبود.

مدیرعامل ملوان در پاسخ به نکیسا گفت: ما اصلا اطلاعی از این نداریم هر بازیکنی چه زمانی مشمول خدمت سربازی می‌شود و تا چه زمانی معافیت دارد. متاسفانه فکر می‌کنم دوستان قوانین را نمی‌دانند چون اصلا باشگاه ملوان مسئولیتی در تعیین محل سربازی بازیکنان ندارد که بخواهد بازیکنی را هم تحریک کند.

وی افزود: ما در ابتدای فصل حسن نیت خود را نشان دادیم و برای جذب مدافع ذوب آهن، آقای آرمان اکوان، به صورت رسمی مذاکره کردیم و با پرداخت رضایتنامه این بازیکن را به خدمت گرفتیم. دو بازیکن دیگر هم تحت قرارداد باشگاه ذوب‌آهن قرار نداشتند و حتی یکی از آنها را ما به عنوان سهمیه فیفا بعد از شروع فصل جذب کردیم. اساسا نقل و انتقالات باشگاه ما به قدری شفاف و روشن است که کاملا از این اتهامات به دور باشیم.

آرش فهمیده در پاسخ به سوالی پیرامون اتهام تحریک بازیکن گفت: تحریک بالاخره باید یک علتی هم داشته باشد. بازیکنی که قرارداد خوبی در یک باشگاه دارد، به چه دلیلی باید تحریک شود که خودش را سرباز کند و بدون دریافت عدد خاص با حقوق سربازی فوتبال خود را ادامه بدهد؟ من فکر می‌کنم دوستان باید یک مقدار در اظهارنظر خود دقت کنند و اتهام ناروا و بی‌دلیل نزنند، چون این موارد کاملا قابل پیگیری است.

دیدگاه‌ها