کد خبر : 1993092 | 19 دی 1402 ساعت 11:46 | 1.9K بازدید | 1 دیدگاه

خبری از مشخص شدن پاداش‌ها نبود!

پیش‌بینی کمیته المپیک از کسب سهمیه پاریس

دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌گوید پیش‌بینی این کمیته برای المپیک پاریس کسب 35 سهمیه از 16 رشته است.

پیش‌بینی کمیته المپیک از کسب سهمیه پاریس

به گزارش "ورزش سه"، سی‌ویکمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی امروز برگزار شد که مقرر بود میزان پاداش مدال‌آوران بازی‌های المپیک 2024 پاریس بعد از این نشست اعلام شود. 

سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک طبق روال همیشگی بعد از پایان جلسه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و مصوبات جلسه را اعلام کرد، اما خبری از مشخص شدن میزان پاداش‌ها نبود. 

هاشمی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ۳ دستور رسمی داشتیم و یک تا ۲ دستور خارج از رسمی که فرصت نشد درموردش بحث کنیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را باید تا هفته آتی یا هفته بعدش داشته باشیم. از ساعت ۶:۳۰ صبح جلسه داشتیم اما نتوانستیم به دلیل تداخل با مجمع پارالمپیک ۲ مسئله مهم را مصوب کنیم. موضوع کاروان ۲۰۲۴ پاریس اولین بحث ما است که گزارش مفصلی را به اعضای هیئت دادم. اقدامات، پیگیری‌ها و جلسات اخیر ۳ و ۶ ماه گذشته را به شکل خاص ارائه کردیم. کسب سهمیه‌ها ۹ ماه است شروع شده و حوزه بین‌الملل هم از حضور بالغ بر ۲۰۰ کشور، ۲۸ + ۴ رشته و ... گزارشی دادند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های مرکز نظارت و پیگیری‌ فدراسیون‌ها، ۱۶ فدراسیون را برای کسب سهمیه پیش‌بینی می‌کنیم. رشته‌های اصلی ما همین هستند. کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی و... حتی والیبال که مختصر هم احتمالش هست، پیش‌بینی شده. تا تیرماه و قبل از مرداد شانس کسب سهمیه داریم ولی فعلا ۱۱ سهمیه کسب کردیم.

هاشمی ادامه داد: بسته حمایتی کمیته با نظارت مرکز نظارت، پرداخت‌های بودجه، متمم مصوب‌شده و حمایت‌های خاص بحث اعزام و اردوها در دستور کار ما بوده. بعد از جلسه امروز کمیته پارالمپیک، مصوبات را اعلام رسمی می‌کنیم. برخی فدراسیون‌ها باید تلاش بیش‌تری داشته باشند و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه را داریم. رقابت سنگینی را پیش رو داریم و وایلدکارت برای برخی رشته‌هاست. بین ۱۵ تا ۱۶ رشته و بین ۳۵ نفر کسب سهمیه خواهیم داشت. اگر والیبال کسب سهمیه کند، ۱۲ نفر به کادرمان اضافه می‌شوند. کاروان کیفی‌تر و جمع‌وجورتری داریم و امیدواریم جایگاه مدالی ۲۰۲۰ را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: درباره پاداش‌ها باید بگوییم که از دستور خارج شده و فعلا نرسیده، شاید هرگونه رقمی ایجاد شائبه کند که جلسه آینده درباره‌اش حرف می‌زنیم. ۶ ماه قبل از بازی‌های المپیک امیدوارم بتوانیم درباره پاداش‌های کل تیم‌های اعزامی خبرهای خوبی بدهیم.

دیدگاه‌ها