کد خبر : 1993164 | 19 دی 1402 ساعت 15:40 | 37K بازدید | 19 دیدگاه

کلینزمن با گریه: بکن باوئر برایم مثل پدر بود

یورگن کلینزمن امروز به‌خاطر درگذشت فرانتس بکن باوئر بسیار ناراحت بود و با بغض و گریه در مورد مربی سابق خود صحبت کرد.

کلینزمن با گریه: بکن باوئر برایم مثل پدر بود

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلینزمن، سرمربی تیم ملی کره، پس از شنیدن خبر درگذشت فرانتس بکن باوئر، از اسطوره‌های فوتبال آلمان، که رابطه خاصی با او داشت، نتوانست ناراحتی خود را پنهان کند.

کلینزمن پیش از تمرین تیم ملی کره در ابوظبی، همراه با بازیکنانش به قیصر فوتبال آلمان ادای احترام کرد و گفت: «امروز روز بسیار غم‌انگیزی برای من است.»

1976682

او ادامه داد: «بکن باوئر کسی است که رویای من برای قهرمانی در جام جهانی را محقق کرد و او برای من یک فرد بسیار مهم است که  کمک کرد نه تنها به عنوان یک بازیکن فوتبال بلکه به عنوان یک انسان رشد کنم.»

کلینزمن که اشک در چشمانش حلقه زده بود، به بازیکنانش گفت: «امروز برای من خیلی سخت خواهد بود، اما می‌خواهم با شما این غم را پشت سر بگذارم. بیایید امروز هم در تمرینات بهترین کار را انجام دهیم.»

کلینزمن مهاجم اصلی تیم ملی آلمان به رهبری مربی بکن باوئر در جام جهانی 1990 ایتالیا بود که سه گل به ثمر رساند. آندریاس کوپکه که در حال حاضر به کلینزمن در تیم ملی کره کمک می‌کند نیز در آن زمان عضو تیم ملی آلمان بود.

1976679

در طول جام جهانی 2006 آلمان، جایی که بکن باوئر به عنوان رئیس کمیته سازمان‌دهی رقابت‌ها خدمت می‌کرد، کلینزمن سرمربی تیم ملی آلمان بود و این تیم را در جایگاه سوم قرار داد.

کلینزمن در پایان گفت: «او شخصیت بزرگی داشت. همیشه مهربان، مودب و سپاس‌گزار بود. او نه تنها مربی بازیکنان، بلکه یک شخصیت پدری برای همه داشت. کل دنیای فوتبال بسیار غمگین است، به‌ویژه آلمان که یکی از کاریزماتیک‌ترین‌های دنیای ورزش در دهه‌های اخیر را دیگر ندارد. ما رهبرمان را از دست دادیم.»

دیدگاه‌ها