کد خبر : 1993436 | 20 دی 1402 ساعت 17:15 | 41.9K بازدید | 10 دیدگاه

سرمربی سابق سپاهان: هند را ترک می‌کنم

تیم ملی هند با ایگور استیماچ، سرمربی سابق سپاهان رویای صعود به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا را دارد.

سرمربی سابق سپاهان: هند را ترک می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هند که ایگور استیماچ، سرمربی سابق سپاهان را به عنوان سرمربی دارد تلاش می‌کند در گروهی که استرالیا، ازبکستان و سوریه حضور دارند از گروه خود صعود کند. این سرمربی پیش از جام ملت‌ها در مورد شرایط هند صحبت کرد.

او ابتدا گفت: با زمان کمی که برای آماده‌سازی داشتیم، انتظار اتفاقات بزرگ سخت است، اما بزرگ‌ترین نگرانی من مصدومیت‌هایی است که برای تعدادی از بازیکنان کلیدی ما رخ داده است. در هر صورت ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و کار را برای رقبا سخت می‌کنیم.

استیماچ که در لیگ برتر انگلیس به عنوان بازیکن در دربی کانتی و سپس وستهم فعالیت می‌کرد، افت اخیر مردانش در رنکینگ جهانی را به باخت مقابل عراق و مالزی نسبت داد و دلیل آن را داوری بد دانست. وی در این خصوص می‌گوید: من از صحبت در این مورد متنفرم، اما این منطقه از آسیا نیاز به پیشرفت اساسی دارد.

این سرمربی کروات تهدید کرد که از سمت خود استعفا خواهد داد، مگر اینکه تغییراتی در جو ناسالمی که مدت‌هاست مدیریت ورزش هند را درگیر مناقشات کرده است، ایجاد بشود. وی تاکید کرد: من به‌عنوان یک حرفه‌ای از آزادی مطلق لذت می‌برم، اما تنها با توجه به آنچه تصمیم گیرندگان می‌گویند می‌‌توانم کار کنم.

1977036

استیماچ افزود: ما از آنچه در چهار سال گذشته به‌دست آمده خوشحالیم. ما بیش از 20 جوان را به فوتبال ملی معرفی کردیم که بیشتر آنها از نظر کیفیت پاس و حضور فیزیکی به منبع قدرتی برای ما تبدیل شده‌اند.

سونیل چهتری، 39 ساله، محبوب‌ترین ستاره در بین بازیکنان هند است و به‌عنوان یک قهرمان ملی در کشور شناخته می‌شود. او با 93 گل در عرصه ملی زده و در صورت حضور در چند تورنمنت آینده، می‌تواند حتی با رونالدو، علی دایی و لیونل مسی رقابت کند.

استمیماچ درباره او می‌گوید: ما اصلاً به او فشار نمی‌آوریم تا خداحافظی کند. این به خود او بستگی دارد. اگر او به همان اشتیاق ادامه دهد و سطح بالایی از آمادگی جسمانی خود را حفظ کند، ما همیشه از حضور او استقبال می‌کنیم.

دیدگاه‌ها