کد خبر : 1993554 | 21 دی 1402 ساعت 08:43 | 71K بازدید | 17 دیدگاه

علی مبخوت اماراتی رکورددار می‌ماند؟

سریع‌ترین گل جام ملت‌ها، بعید است تکرار شود!

ستاره اماراتی همچنان زننده سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌های آسیا است.

سریع‌ترین گل جام ملت‌ها، بعید است تکرار شود!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله کوتاه تا شروع جام ملت‌های آسیا در کشور قطر بسیاری از رکوردها و اتفاقات مسابقات گذشته قاره کهن در رسانه‌ها منتشر می‌شود. جام ملت‌های آسیا در طول دهه‌های مختلف شاهد رکوردهای مهم و استثنایی بسیاری بوده که در تاریخ ماندگار شده است.

در این بین ستاره‌های عرب زبان هم رکوردهای زیادی را در جام ملت‌های آسیا ثبت کردند. یکی از این رکوردها مربوط به سریع‌ترین گل‌های تاریخ مسابقات است که دو گل سریع را بازیکنان غرب به ثمر رساندند.

علی مبخوت ستاره تیم ملی امارات در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌ها را به ثمر رساند. گلی که پس از 14 ثانیه با پیراهن امارات مقابل بحرین زده شد. بازیکنان امارات پس از سوت شروع بازی توسط داور به ملی پوشان بحرین فشار آوردند و توپ بلند عمر عبدالرحمن عموری به مبخوت رسید و او آن را گرفت و وارد دروازه کرد.

علی مبخوت در سال 2015 که جام ملت‌ها در استرالیا برگزار شد، 5 گل به ثمر رساند و برترین گلزن رقابت‌ها نیز شد. جامی که کشورش در آن سوم شد.

دومین گل سریع مسابقات جام ملت‌های آسیا را نیز یک عرب زبان از کشور کویت زده است؛ فتحی کمیل ستاره تیم ملی کویت در سال 1976 پس از 20 ثانیه از شروع مسابقه تیمش مقابل چین گل پیروزی بخش تیمش را زد. این گل پس از یک ضربه آزاد مستقیم از سمت راست به دست آمد که کمیل به طرز درخشانی آن را روی پرنده به تور تبدیل کرد.

1977248

کمیل با 3 گل به همراه غلامحسین مظلومی و ناصر نورایی از تیم ایران برترین گلزن این مسابقات شدند و تیم کویت در فینال آن سال با یک گل مقابل ایران شکست خورد.

همچنین شی یوشین چینی در نیمه نهایی سال 1992 پس از 20 ثانیه برای کشورش مقابل ژاپن یک گل به ثمر رساند، اما تیم ژاپن موفق شد با گل حماسی مهیج در دقیقه 84 این تقابل را 3-2 حل کند. چین سپس با پیروزی 4-3 در ضربات پنالتی مقابل امارات پس از تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی و اضافه به مدال برنز رسید.

حال باید دید رکوردهای ویژه مربوط به سریع‌ترین گل‌های زده شده درجام ملت‌های آسیا در قطر شکسته می‌شود یا همچنان در اختیار نفرات مذکور باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها