کد خبر : 1993665 | 21 دی 1402 ساعت 17:16 | 19.6K بازدید | 10 دیدگاه

المپیکی شدن زارع یا سورپرایز معصومی؟

دوئل فوق جذاب هرکول‌های ایرانی در زاگرب

جدال امشب اميرحسين زارع و اميررضا معصومى ممكن است تكليف دوبنده المپيكى سنگين وزن را مشخص كند.

دوئل فوق جذاب هرکول‌های ایرانی در زاگرب

به گزارش "ورزش سه"، شايد قابل انتظار بود كه دو هركول كشتى آزاد ايران بتوانند خودشان را به فينال تورنمنت كرواسى برسانند. البته كه اميرحسين زارع يا قهرمان سنگين وزن جهان در سال ٢٠٢٣ مسير دشوارترى را نسبت به اميررضا معصومى براى رسيدن به فينال پيش رو داشت، اما با انصراف عجيب پترياشويلى بدون دردسر به فينال رسيد.

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ژیوی دنگ از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 11 بر صفر نیکلاس گیویازدوفسکی از آمریکا را از پیش رو برداشت. زارع در مرحله نیمه نهایی با توجه به عدم حضور گنو پتریاشویلی عنوان‌دار جهان و المپیک از گرجستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

اما امیررضا معصومی دیگر نماینده ايران در ١٢٥ كيلوگرم که در گروه دیگر قرار دارد، در دور اول با نتیجه 6 بر 2 گیوی ماتچراشویلی از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر یوسف حمیدا از مصر را از پیش رو برداشت. معصومی در دور سوم با نتیجه 8 بر 4 گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دور بعد با نتیجه 11 بر 6 از سد میسون پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت.

امشب دیدار فینال این وزن بین امیرحسین زارع و امیررضا معصومی برگزار می‌شود؛ دوئلى فوق جذاب و حساس كه شاید تكليف دوبنده المپيكى ايران در سنگين وزن را مشخص كند. در صورت پيروزى زارع مقابل معصومى، اين ستاره آملى است كه طبق چرخه انتخابى راهى المپيك مى‌شود، اما اگر پسر فردين معصومى برنده اين نبرد لقب بگيرد، تازه اول راه او براى رزرو بليت پاريس باشد.

دیدگاه‌ها