کد خبر : 1993721 | 21 دی 1402 ساعت 21:39 | 66.4K بازدید | 60 دیدگاه

آذرپيرا روى دست كامران زد و طلايى شد

شگفتى بزرگ: غول آمريكايى برابر جوان ايرانى زانو زد

اميرعلى آذرپيرا با يك نمايش فوق‌العاده موفق به شكست كايل اسنايدر قهرمان جهان و المپيك شد.

شگفتى بزرگ: غول آمريكايى برابر جوان ايرانى زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، در فينال وزن ٩٧ كيلوگرم كشتى آزاد زاگرب اميرعلى آذرپيرا پديده كشتى آزاد ايران برابر كايل اسنايدر آزادكار پرافتخار آمريكايى قرار گرفت و موفق شد با نمايشى درخشان ٦ بر ٣ حريفش را شكست دهد و قهرمان تورنمنت زاگرب لقب بگيرد.

با اینکه در وزن 97 کیلوگرم همه نگاه‌ها به کامران قاسمپور و البته کایل اسنایدر بود، امیرعلی آذرپیرا امروز توانست در طرف دیگر جدول با شکست رقبایی از لهستان، آمریکا و هند به فینال تورنمنت زاگرب راه پیدا کند.

ویدئو: 321708

بعد از شکست کامران قاسمپور برابر کایل اسنایدر شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که آذرپیرا بتواند برابر دارنده چندین مدال جهانی و المپیک در این وزن قدرت‌نمایی کند، اما آذرپیرا دارنده مدال طلای امیدهای جهان که امسال در وزن 92 کیلوگرم رقابت‌های جهانی بزرگسالان کاری از پیش نبرده بود، با یک کشتی با برنامه توانست غول آمریکایی را زمین گیر کند.

آذرپیرا که در ابتدای کشتی اسیر حملات متوالی کایل اسنایدر شده بود و با یک اخطار داور هم روبه‌رو شد، در وقت دوم توانست ابتدا با یک زیرگیری فوق‌العاده همه را شگفت‌زده کند. وقتی کشتی 3 بر 2 به سود اسنایدر بود، جوان ایرانی امید خود را از دست نداد و با ادامه حملات توانست پای حریف را از تشک خارج کند و با قبول نشدن اعتراض مربی آمریکا، کشتی 4 بر 3 به سود آذرپیرا شد.

1977525

اسنایدر که کمتر از یک دقیقه برای جبران وقت داشت، به آب و آتش زد، اما آذرپیرا نه تنها با یک دفاع منطقی مانع امتیازآوری حریف شد، بلکه توانست حریف نامدار خود را بار دیگر خاک کند و 6 بر 3 برنده این کشتی لقب بگیرد. 

بدین ترتیب بزرگ‌ترین شگفتی تورنمنت زاگرب رقم خورد و امیرعلی آذرپیرای جوان کاری که قاسمپور و قبلا گلیج نتوانسته بودند انجام دهند، با شکست اسنایدر رقم زد و حالا مدعی اصلی وزن 97 کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک و حتی کسب مدال در المپیک پاریس 2024 لقب گرفت. 

این در حالی است که کامران قاسمپور در نیمه نهایی کمتر از انتظار ظاهر شد و بعد از شکست مقابل اسنایدر در رده‌بندی به مدال برنز رسید.

دیدگاه‌ها