کد خبر : 1993797 | 22 دی 1402 ساعت 11:17 | 15.9K بازدید | 7 دیدگاه

از مربی تیم ملی چین تا سرمربیان هند و لبنان

4 چهره لیگ برتری حاضر در جام ملت‌های آسیا

در میان نفرات حاضر در جام ملت‌های آسیا، ۴ نام سابقه حضور در لیگ برتر ایران را دارند.

4 چهره لیگ برتری حاضر در جام ملت‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه"، با رسیدن به روز جمعه، جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر با حضور 24 تیم از جمله نماینده فوتبال قطر آغاز می‌شود تا برای یک ماه از شرق تا غرب پهناورترین قاره کره زمین درگیر فوتبال باشد و روز و شب چشمان مردم به صفحه نمایشگر موبایل، لپتاپ، تلویزیون و هر آنچه قابلیت پخش فوتبال دارد، زوم شود تا ببینند در نهایت جام نقره‌ای آسیا توسط کدام کشور تصاحب می‌شود. در این دوره از مسابقات اما نمایندگان زیادی از لیگ برتر به عنوان بازیکن در تیم‌ها حضور دارند، اما نکته مهم حضور سرمربیان یا کمک مربیانی است که پیش‌تر سابقه حضور در لیگ برتر ایران را داشتند.

مارکو پروویچ - کمک‌مربی تیم ملی چین
بازیکن سابق پرسپولیس در لیگ سیزدهم که در یازده بازی تنها دو گل برای تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی به ثمر رساند، حالا به عنوان دستیار الکساندر یانکوویچ، سرمربی صربستانی چین، راهی دوحه شده است. او در دوران بازیگری خود همراه با ستاره سرخ بلگراد وبازل سوئیس قهرمان لیگ شد و امید داشت در پرسپولیس بماند، اما مصدومیتش باعث شد پس از یک نیم فصل خیلی زود از ایران برود؛ البته مدتی بعد با پرونده جریمه 40 هزار دلاری دوباره نامش در سرتیتر اخبار قرار گرفت.

1977656

میودراگ رادولوویچ - سرمربی تیم ملی لبنان
سرمربی فعلی تیم ملی لبنان پس از اینکه 4 سال از 2015 تا 2019 در بیروت کار کرد، راهی میانمار شد و سپس در سال 2020 با شیوع ویروس کرونا به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان معرفی شد، اما انگار نه کسی آمده و نه کسی رفته، چرا که او یک بازی هم روی نیمکت حاضر نشد و خیلی زود بعد از 5 بازی رفت.
رادولوویچ پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی فوتبال لبنان را برعهده گرفت. تیم تحت هدایت او در ۳۷ بازی ۱۳ پیروزی، ۱۱ شکست و ۱۳ تساوی را کسب کرد که این بهترین عملکرد یک مربی در تاریخ فوتبال لبنان است. این سرمربی اهل مونته نگرو سابقه مربیگری در ذوب آهن، میانمار و مونته نگرو را هم در کارنامه داشت.

1977657

ایگور استیماچ - سرمربی تیم ملی هند
این مرد کروات که حالا او را به عنوان معمار نسل جدید فوتبال هند می‌شناسند در لیگ پانزدهم برای سپاهان مربیگری کرد، اما تیم را در رتبه یازدهم و حذف شده از جام حذفی تحویل هواداران این تیم داد.

1923347

برانکو ایوانکوویچ - سرمربی تیم ملی عمان
نام چهارم این روزها هم نامش در نزدیکی حوالی باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود. پیرمرد محبوب نیمکت پرسپولیس که سابقه قضاوت تیم ملی ایران را نیز داشته تا با کوله‌باری از تجربه در این تورنمنت از آسیا داشته باشد. اشتیماتس ۵۳ بازی برای تیم ملی فوتبال کرواسی به انجام رسانده و دو گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. وی به همراه تیم ملی کرواسی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ حضور داشت. او همچنین یکی از بازیکنان تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ بود که به همراه این تیم موفق به کسب مقام سوم و دریافت مدال برنز این دوره از مسابقات جام جهانی شدند. او به عنوان سرمربی سابقه حضور در هایدوک اسپلیت، سیبالیا، ان‌کی زاگرب، تیم ملی کرواسی، زادار، سپاهان و الشحانیه را نیز دارد.

1977654
1977655

دیدگاه‌ها