کد خبر : 1993970 | 23 دی 1402 ساعت 05:55 | 7.2K بازدید | 3 دیدگاه

در سومین میزبانی؛

سنت‌شکنی: بالاخره قطر در افتتاحیه گل زد!

تیم ملی فوتبال قطر سرانجام موفق شد در دیدار افتتاحیه مسابقات جام ملت‌های آسیا و در سومین میزبانی گلزنی کند.

سنت‌شکنی: بالاخره قطر در افتتاحیه گل زد!

به گزارش "ورزش‌ سه"، این برای سومین مرتبه است که قطری‌ها مهم‌ترین رویداد فوتبالی در قاره کهن را میزبانی می‌کنند. آنها در جام ملت‌های 1988 که با قهرمانی عربستان با شکست کره جنوبی در ضربات پنالتی تمام شد، اولین میزبانی خود را تجربه کردند و در جام ملت‌های 2011 بار دیگر میزبانی از این رویداد راعهده‌دار شدند که اینبار ژاپن توانست با گلزنی در دقیقه 109 وقت‌های اضافی استرالیا را شکست دهد و قهرمان شود.

حالا بار دیگر قطری‌ها در حالی میزبان مسابقات جام ملت‌ها هستند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به مسابقات می‌گذارند. آنها کارشان سخت‌تر شده ولی پس از کسب قهرمانی در آسیا و میزبانی در جام جهانی با اعتماد به نفس بیشتری پا به مسابقات گذاشته‌اند و سرانجام توانستند به یک رکورد منفی پایان دهند.

1977905

نکته قابل توجه برای قطری‌ها پس از برتری 3 بر صفر مقابل لبنان در افتتاحیه جام ملت‌های 2023 پایان شکست‌ها و گل نزدن‌های آنها در بازی افتتاحیه بود. آنها در سال 1988 بازی افتتاحیه را 2 بر صفر به ایران باخته بودند و در سال 2011 هم مقابل ازبکستان شکست 2 بر صفر دیگری برای آنها رقم زده بود، تا سرانجام این ناکامی‎‌‌ها در سومین میزبانی به پایان برسد.

دیدگاه‌ها