کد خبر : 1993984 | 23 دی 1402 ساعت 07:40 | 37.8K بازدید | 26 دیدگاه

بهترین گلزنان لیگ‌های مطرح آسیا

مغانلو، فراتر از آقای گل ژاپن و کره!

از 8 لیگ مهم و معتبر فوتبال آسیا، تنها 4 آقای گل در لیست تیم‌های حاضر در جام ملت‎‌های آسیا حضور دارند که یکی از این 4 نفر شهریار مغانلو است.

مغانلو، فراتر از آقای گل ژاپن و کره!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که لیگ‌های آسیایی در نیم فصل متوقف شده‌اند و برخی از کشورهای شرق آسیا لیگ خود را به صورت سالانه برگزار کردند و تکلیف قهرمان پیش از شروع جام ملت‎‌های آسیا مشخص شده بود. به هر ترتیب کشور قطر از امشب هجدهمین دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا را میزبانی می‌کند و این فرصتی است تا به روند گلزنی سایر نفرات و همچنین آقای گل این لیگ‌ها نگاه داشته باشیم.

عربستانلیگ عربستان: 518 گل در 171 بازی
توپ گلبهترین گلزن: کریستیانو رونالدو از النصر - 18 گل
بولت زیر مجموعهبهترین گلزن عربستانی: فراس البریکان از الاهلی - 11 گل (چهارمین گلزن برتر لیگ)
روبرتو مانچینی در شرایطی که لیگ عربستان را پر از بازیکن خارجی و نبود بازیکن عربستانی ارزیابی می‌کرد لیستی پر از بازیکن جوان و آینده‌دار اعلام کرده و فراس که تنها 23 سال سن دارد در جام ملت‌های آسیا شماره 9 عربستان را به تن می‌کند تا امید اول گلزنی عربستان در این تورنمنت باشد.

1977928

اماراتلیگ امارات: 297 گل در 84 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  کوجی لابا از العین - 12 گل
بولت زیر مجموعهبهترین گلزن اماراتی: علی مبخوت از الجزیره - فابیو لیوما از الوصل - 8 گل (سومین گلزن برتر لیگ به صورت مشترک)
پائولو بنتو سرمربی پرتغالی امارات بدون هیچ درنگی دو گلزن اماراتی لیگ را دعوت کرده تا در خاک دوحه در تلاش باشد تا شرایط را به سود تیمش تغییر دهد.

1977924

ژاپنلیگ ژاپن: 777 گل در 306 بازی
توپ گلبهترین گلزن: یویا اوساکو از ویسل کوبه - 22 گل (برترین گلزن ژاپنی لیگ)
لیست تیم ملی ژاپن که پر از لژیونر و بازیکن خارجی است قطعا جایی برای گلزن 33 ساله لیگش ندارد. اگر این فضا موجود بود موریاسو باز هم انتخابش فوروهاشی سومین گلزن برتر لیگ اسکاتلند بود!

1977931

قطرلیگ قطر: 272 گل در 72 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  یاسین براهیمی از الغرافه - 14 گل
بولت زیر مجموعهبهترین گلزن قطری: اکرم عفیف از السد - 13گل (دومین گلزن برتر لیگ)
با تغییر سرمربی تیم ملی قطر هم باز خارج از منطق بود که اکرم عفیف بهترین بازیکن دوره قبلی مسابقات و همچنین پدیده اصلی فوتبال قطر در طی سالیان اخیر از لیست تیم ملی کشورش دور باشد. لازم به یادآوری است اختلاف اکرم عفیف با دومین گلزن قطری لیگ ستارگان فطر، 8 گل است. جایی که احمد القانع تنها 5 گل در این فصل زده و نوزدهمین گلزن برتر لیگ به شمار می‌رود.

1977929

کره جنوبیلیگ کره جنوبی: 447 گل در 174 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  جو مین کیو از اولسان - 17 گل (برترین گلزن کره‌ای لیگ)
یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی تیمی که خط حمله تیمش در اختیار تام لژیونرهای این کشور است هیچ شانسی برای دعوت بهترین گلزن لیگ کره قائل نبود. او سون را از تاتنهام، چو گوئ سونگ از میتیلند، هوانگ هی چان از ولورهمپتون، کانگ این لی از پاری سن ژرمن و اوه هیون گیو از سلتیک را دعوت کرد تا به صورت غیرمستقیم راز حضور در تیم ملی را لژیونر شدن عنوان کند.

1977927

ایرانلیگ ایران: 253 گل در 120 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  شهریار مغانلو از سپاهان - 9 گل (برترین گلزن ایرانی لیگ)
شهریار در لیست امیر قلعه نویی حضور دارد و با درخششی که در ادوار اخیر لیگ برتر و اردوی تیم ملی در روزهای اخیر داشته امیدوار است تا در دیدار با فلسطین، به عنوان جانشین سردار آزمون در ترکیب تیم ملی حضور پیدا کند و در ادامه فرم خوب خودش، تیم‌های حریف را از دم تیغ شمشیرش بگذراند.

1977923

چینلیگ چین: 666 گل در 240 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  لئوناردو از شاندونگ - 19 گل
بولت زیر مجموعهبهترین گلزن چینی: لی وو از شانگهای - 18 گل (دومین گلزن برتر لیگ)
وو لی در آخرین تورنمنت آسیایی خودش انگیزه‌های زیادی دارد تا بتواند به عنوان ستاره اصلی و رهبر فوتبال چین به تیمش کمک کند تا حداقل در هجدهمین دوره مسابقات در نقش شگفتی ساز ظاهر شود.

1977930

استرالیالیگ استرالیا: 233 گل در 66 بازی
توپ گلبهترین گلزن:  برونو فورنارولی از ملبورن ویکتوری - 13 گل (برترین گلزن استرالیایی لیگ)
در شرایطی که لیگ استرالیا قرار است همزمان با جام ملت‌های آسیا دنبال شود و خبری از توقف نباشد، گراهام آرنولد بهترین گلزن لیگ استرالیا را در لیستش قرار داده و شماره 9 تیمش را در اختیار این بازیکن 36 ساله قرار داده که تا پیش از این رنگ پیراهن تیم ملی استرالیا را فقط در فروشگاه‌ها و تلویزیون دیده بود.

1977925

دیدگاه‌ها