کد خبر : 1994023 | 23 دی 1402 ساعت 10:59 | 12.2K بازدید | 15 دیدگاه

زمان بازی‌های جام‌ ملت‌ها: حداقل صد دقیقه!

داوران در جام ملت‌های آسیا نیز همچون جام جهانی به اعلام زمان تلف‌شده بر اساس واقعیت می‌پردازند.

زمان بازی‌های جام‌ ملت‌ها: حداقل صد دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، در بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا میان قطر و لبنان مشخص شد که همچون جام جهانی قرار است در این تورنمنت هم وقت‌های اضافی بازی‌ها به صورت دقیق محاسبه شود و بر زمان بازی‌ها بیفزاید.

علی میرزابیگی، کارشناس داوری، طی یادداشتی به تحلیل این مسئله پرداخته است:

"در سال ۲۰۱۸ میلادی، کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان مفید بازی فوتبال را در حدود ۵۴ دقیقه اعلام نمود و  در تورنمنت‌ها و بازی‌های مختلف از داوران خواسته می‌شد که به این موضوع توجه ویژه‌ای کنند. فیفا نیز در جام‌جهانی قطر حجت را برای تیم‌ها، داوران و... تمام کرد و از داوران خواست که در اعلام وقت اضافه صرفه‌جویی نکنند و در بالا بردن زمان سبز بازی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند. در حقیقت زمان سبز بازی به کلیه زمان‌هایی گفته می‌شود که توپ در جریان بوده و بازی متوقف نیست.

1977978

اخیرا ای‌اف‌سی اعلام کرده که زمان سبز بازی به بالای ۶۰ دقیقه رسیده است. به همین دلیل است که داوران در جام جهانی قطر وقت‌های اضافه شده به زمان اصلی بازی را زیاد در نظر می‌گرفتند. در بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا و‌ در بازی قطر و لبنان، فغانی سنت‌شکنی نکرد و با اعلام ۱۰ دقیقه وقت اضافه به همگان‌ اعلام کرد که ای‌اف‌سی نیز همچون فیفا به افزایش زمانه‌ای سبز بازی اعتقاد ویژه‌ای دارد.

در حقیقت، تاکتیک قضاوت در بازی افتتاحیه یک نوع زنگ هشدار به همگان درباره سیاست‌های کلان ای‌اف‌سی برای اداره بازی و‌ نوع قضاوت داوران به شمار می‌رود که فغانی به خوبی از عهده این وظیفه خطیر برآمد."

دیدگاه‌ها