کد خبر : 1994040 | 23 دی 1402 ساعت 12:09 | 15.9K بازدید | 6 دیدگاه

پرسپولیسی‌های تاجیکستان آماده تقابل با تیم کهن!

دو تیم چین و تاجیکستان با شرایط متفاوت مقابل هم به میدان خواهند رفت.

پرسپولیسی‌های تاجیکستان آماده تقابل با تیم کهن!

به گزارش "ورزش سه"، تاجیکستان برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کند و مقابل تیمی به میدان می‌رود که سیزدهمین دوره حضور خود را تجربه می‌کند و این کار را برای تیم با انگیزه و نسبتا جوان تاجیکستان سخت می‌کند.

تیم ملی تاجیکستان بهترین دوران خود را با هدایت پتار سیگرت سرمربی کروات خود سپری می‌کند و در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی اعلام شده از سوی فیفا به رده 106 جهان صعود کرد که این موضوع در دوران فوتبال این کشور برای اولین بار اتفاق می‌افتد، تاجیکستان عنوان قهرمانی تورنومنت دوستانه مردکا را به دست آورد، آنها در آن مسابقات به جای فلسطین در مسابقات شرکت کردند.

دو بازیکن جوان استقلال تاجیکستان منوچهر صفروف و وحدت حنانوف که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی تاجیکستان هستند که هر دوی این بازیکنان در ترکیب اصلی این تیم به میدان می‌روند.

1978013

اما در سوی دیگر میدان شرایط متفاوت است، چینی‌ها سیزدهمین حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا شانس بیشتری نسبت به بازیکنان کم‌تجربه تاجیکستان داشته باشند، اکثر بازیکنان چین در لیگ کشورشان به میدان می‌روند به استثنای وو شائوکونگ که در سوپر لیگ ترکیه به میدان می‌رود.

نکته دیگری که شانس چین را برای صعود از مرحله گروهی افزایش می‌دهد، نحوه امتیازگیری آنها در مراحل گروهی است، آنها در تورنمنت‌های 2015 و 2019 از شش بازی که به میدان رفتند 5 پیروزی و یک شکست به دست آوردند و یکی از بهترین تیم‌های مرحله مقدماتی است.

1978014

چین از سال 1976 تا کنون 6 مرتبه به نیمه نهایی مسابقات رسیده و پس از ایران که 7 مرتبه به نیمه نهایی صعود کرده یکی از تیم‌های مدعی اما پرحسرت و آرزوی فینال مسابقات است!

وو لی بازیکن کهنه‌کار چین که در باشگاه شانگهای چین به میدان می‌رود در 91 بازی بین‌المللی 32 گل برای این تیم به ثمر رسانده یکی از ستاره‌های اصلی آنها در این مسابقات است، همچنین ژانگ لینینگ با 101 بازی و 6 گل یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان چین به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها