کد خبر : 1994105 | 23 دی 1402 ساعت 15:36 | 42.4K بازدید | 55 دیدگاه

گزارش مارکا

روح آلمانی کروس: به یاد حرکت تاریخی بکن باوئر

تونی کروس در انتقاد از کشور عربستان همان کاری را کرده که زمانی دو اسطوره فوتبال آلمان انجام داده بود.

روح آلمانی کروس: به یاد حرکت تاریخی بکن باوئر

به گزارش "ورزش سه"، تونی کروس به دلیل انتقاد از کشور عربستان و نقض حقوق بشر در این کشور این روزها مورد اعتراض شدید عربستانی‌ها قرار دارد و اخیرا در بازی نیمه نهایی سوپرجام برابر اتلتیکو به شدت در ورزشگاه الاول پاک ریاض هو شد. اتفاقی که فردا در فینال بازی‌ها نیز تکرار خواهد شد. کروس گفته است که هرگز برای فوتبال به یک تیم عربستانی نخواهد رفت.

1978093

مورد کروس در آلمان تازگی ندارد. سال‌ها پیش پائول برایتنر، اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه‌های رئال و بایرن مونیخ، از حضور در تیم ملی کشورش برای جام جهانی 1978 آرژانتین خودداری کرد؛ حرکتی در اعتراض به دیکتاتوری ویدِلا در آرژانتین.

1976956

فرانتس بکن باوئر فقید نیز در سال 1998 به عنوان مدیر بایرن حاضر نشد به بلگراد برود تا مجبور نشود کنار آرکان، رئیس وقت باشگاه اوبلیچ، بنشیند. آرکان به دلیل دوستی با دیکتاتور میلوشویچ توانسته بود باشگاه اوبلیچ را بخرد. بایرن بازی رفت در دور مقدماتی لیگ قهرمانان را 4-0 از حریف صرب برده بود و در بازی برگشت بدون حضور قیصر روی سکوها 1-1 مساوی کرد و به دور بعد راه یافت.

1978094

همچنین نباید حرکت اعتراضی تیم ملی آلمان در جام جهانی قطر را نیز فراموش کنیم. عکس دسته‌جمعی ژرمن‌ها در اعتراض به نقض حقوق بشر در قطر بازتاب زیادی داشت.

دیدگاه‌ها