کد خبر : 1994150 | 23 دی 1402 ساعت 19:08 | 30.8K بازدید | 13 دیدگاه

آذرپیرا و امیدهایی که برای مدال المپیک زنده شد

مطمئن بودم اسنایدر جلوی من کم می‌آورد!

امیرعلی آذرپیرا می‌گوید از یک سال قبل و بعد از شکست مقابل اسنایدر برای جبران آن باخت برنامه داشته و به هدف خودش رسیده است.

مطمئن بودم اسنایدر جلوی من کم می‌آورد!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، ستاره کشتی ایران در مسابقات بین‌المللی زاگرب امیرعلی آذرپیرا بود. کسی که توانست با غلبه بر کایل اسنایدر ستاره نامدار آمریکا خودش را به عنوان مدعی جدید وزن 97 کیلوگرم در تیم ملی کشتی آزاد ایران معرفی کند. این در حالی است که با نظر کادرفنی سابق تیم ملی کشتی آزاد آذرپیرا در وزن 92 کیلوگرم به قهرمانی جهان در بلگراد اعزام شده بود که در این وزن هم مقابل زاهید والنسیا از آمریکا شکست خورد و خیلی زود هم از مسابقات حذف شد. آذرپیرا کیلوهای زیادی را برای حضور در وزن 92 کیلوگرم کم کرده بود و در زاگرب نشان داد که در همان وزن اصلی خود یعنی 97 کیلوگرم یک مدعی جدی و خطرناک برای رقبا است و می‌تواند در مسابقات بین‌المللی هم یک موفقیت بزرگ را رقم بزند.
* قهرمانی و مدال طلای زاگرب یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.
البته این مسابقات تدارکاتی است و باید سعی کنم که روند رو به رشد را برای المپیک حفظ کنم. هدف اصلی‌ام مدال المپیک است.
* وزن 97 کیلوگرم بسیار وزن شلوغی است؛ فکر می‌کنی با این وضعیت در المپیک به مدال برسی؟
اول باید حضورم در المپیک را قطعی کنم. حضور در انتخابی و کسب سهمیه و بعد هم به مدال فکر کنم اما نشان دادم که از رقابت با هیچ حریفی هراس ندارم. این وزن سخت‌ترین وزن جهانی، المپیک و آسیایی است اما با برنامه‌هایی که دارم امیدوارم بتوانم بهترین نتایج را در این وزن بگیرم. به خودم امید زیادی دارم و امیدوارم که خدا هم کمکم کند که بتوانم در صورت حضور در المپیک بهترین نتیجه را بگیرم.

* ولی در جهانی بلگراد عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتی؟
وزن اصلی‌ام نبود؛ به خواست کادرفنی در 92 کیلوگرم کشتی گرفتم. کامران نفر اول این وزن بود اما مصدوم شد و به جهانی نرسید و کادرفنی از من خواست جای خالی کامران را پر کنم که نشد. کامران دو بار در این وزن طلای جهان را گرفته بود و این توقع را داشتند که من هم طلا بگیرم اما واقعاً سخت بود.

1891504

* شکست اسنایدر نشان داد در زاگرب مدعی جدیدی برای وزن 97 کیلوگرم هستی.
امیدوارم که این چنین باشد واقعاً. حالا شاید با یک مسابقه خوب نیست که درباره مدعی بودن در این وزن حرف زد. خودم هم از قبل به این فینال فکر کرده بودم. برای حضور در این رقابت‌ها مدت‌ها با دیگر بچه‌های تیم ایران تمرین کرده بودم.
* به فکر تلافی باخت سال گذشته بودی؟
خوب سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که شاید به خاطر کم‌تجربگی بود. سال گذشته در فینال همین تورنمنت به اسنایدر باختم اما امسال مطمئن بودم که می‌توانم او را شکست بدهم؛ هم اعتماد به نفس بیشتری داشتم و هم باتجربه‌تر شده بودم.
* شاید نکته مهم این بود که توانستی در وقت دوم برگردی. شاید این تصور وجود داشت که وقتی سه امتیاز عقب افتادی کار تمام شود.
نه خودم چنین تصوری نداشتم. از ابتدا مطمئن بودم که هر امتیازی هم که عقب بیفتم می‌توانم جبران کنم. وقت اول سه امتیاز عقب افتادم اما تمرکزم را از دست ندادم چرا که مطمئن بودم در ادامه ورق به نفع من برمی‌گردد. می‌دانستم که حتی اگر شش امتیاز هم عقب بیفتم باز می‌توانم پیروز این مبارزه باشم؛ چرا که مطمئن بودم اسنایدر به لحاظ بدنی کم می‌آورد. ذهنم برای این رقابت آماده بود و اعتماد به نفس بالایی داشتم.
* در امیدها و جوانان هم در این وزن درخشیده بودی و شاید بتوانی خیال کادرفنی را در این وزن راحت کنی.
حدود سه یا چهار سال است که در ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرم و به نظرم بعد از چند سال در این وزن جا افتاده‌ام اما برای رسیدن به ترکیب تیم ملی نیاز به اعتماد دوباره کادرفنی دارم. در جهانی بلگراد وقتی به 92 کیلوگرم رفتم، با توجه به وزنی که از دست داده بودم، آمادگی لازم را برای جهانی نداشتم و در شرایط باثباتی نبودم. در این مدت برای اینکه بخواهم دوباره به وزن اصلی برگردم خیلی اذیت شدم. البته برخی فشارها هم به راه افتاد به خاطر اینکه عملکرد خوبی نداشتم و هیچ‌کس نبود که بخواهد به این موضوع اشاره کند که من وزن زیادی کم کردم.

دیدگاه‌ها