کد خبر : 1994177 | 23 دی 1402 ساعت 20:26 | 25.6K بازدید | 49 دیدگاه

اولین تساوی جام ملتها؛

تاجیکستان تا نزدیکی شگفتی قدم برداشت!

تیم ملی تاجیکستان در دیداری مهیج توانست چین را متوقف کند.

تاجیکستان تا نزدیکی شگفتی قدم برداشت!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تاجیکستان در اولین بازی تاریخ خود در جام ملتهای آسیا به مصاف چین رفت و موفق شد یک امتیاز ارزشمند را از حریف قدرتمند خود کسب کند.

شاگردان پیتر شگرت آلمانی در این بازی نمایشی تهاجمی داشتند و به خصوص در نیمه اول توانستند موقعیتهای گل زیادی را روی دروازه چین ایجاد کنند. در این بین دو ضربه علیشهر جلیلوف با واکنش بسیار خوب دروازه بان چین همراه شد تا دروازه این تیم سرخپوش شرق آسیایی بسته بماند.

ویدئو: 321837

در نیمه دوم چین مالکیت توپ بیشتری داشت و در یک موقعیت پاس به بیرون از روی خط عرضی باعث شد تا مدافع چین در مقابل دروازه خالی قرار بگیرد اما جورابوئف در این صحنه دروازه تیمش را نجات داد.

لحظاتی بعد شوت پنگفی ژی از پشت محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب رستم یتیموف راهی کرنر شد تا بازی همچنان صفر صفر مساوی باقی بماند.

سه دقیقه بعد از این موقعیت، روی یک ضربه کرنر چنجی ژو با ضربه سر دروازه تاجیکستان را گشود و داور این گل را سالم اعلام کرد. اما دقایقی بعد وی ای آر گل را مردود کرد و این صحنه را آفساید گرفت.

به نظر میرسد در این صحنه خروج گلر تاجیکستان باعث شد تا آخرین مدافع تاجیکستان دروازه بان شود و به همین دلیل اثرگذاری بازیکن پشت سر آخرین مدافع، آفساید را به همراه داشت.

در آخرین دقایق بازی تاجیکستان دوباره موفق شد بازی را کنترل کند و در نهایت یک امتیاز ارزشمند را از چین قدرتمند و مدعی که با هدایت یانکوویچ صرب وارد زمین شده، بگیرد.

در دور بعدی، تاجیکستان به مصاف قطر خواهد رفت و چین رودرروی لبنان خواهد ایستاد.

دیدگاه‌ها