کد خبر : 1994220 | 24 دی 1402 ساعت 05:59 | 12.5K بازدید | 4 دیدگاه

رحمان ۲۰۲۳، تنه به تنه خاطرات تلخ ۲۰۰۷

مامور نظم خط دفاعی تیم ملی و یک ماموریت آسان

رحمان رضایی به عنوان مدافع ثابت تیم ملی ایران در سال‌های دهه نخست قرن بیست و یک حالا عضو کادرفنی تیم ملی در ۲۰۲۳ خواهد بود.

مامور نظم خط دفاعی تیم ملی و یک ماموریت آسان

به گزارش ورزش سه، یکی از نفرات حاضر در اردوی تیم ملی کشورمان ایران، بازیکن سابق امیر قلعه نویی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۷ است؛ چهره شناخته شده برای مردم فوتبال دوست ایران و همچنین علاقمندان فوتبال ایتالیا به اسم رحمان رضایی!
او که حالا به عنوان عضو کادر فنی تیم ملی کشورمان در کنار ملی پوشانمان و امیر قلعه نویی، حضور دارد قطعاً در ذهن خودش این روزها خاطرات زیادی را از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ مرور می‌کند.
رحمان رضایی یکی از اولین انتخاب‌های قلعه‌نویی برای ایستادن در کنار او بود اما حواشی ایجاد شده در مورد رضایی باعث شد که قلعه‌نویی به ناچار مجبور به کنار گذاشتن او بشود. امیر اما دست روی دست نگذاشت و به جای رضایی، آندرانیک تیموریان را روی کار آورد ولی بازهم خبری از رها کردن شاگردش نبود.

1978276

رحمان رضایی در آن دوره از بازی‌ها، عضو ثابت خط دفاعی تیم ملی بود و در همان بازی نخست برابر ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد اما او که سابقه حضور در در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۰۶ را داشت به عنوان بازیکن مورد اعتماد امیر قلعه نویی از ترکیب خارج نشد و در بازی‌های بعدی کیفیتش نیز قابل توجه بود.
در نهایت پس از شکست در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی او تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند؛ رحمان رفت و خط دفاعی تیم ملی در طی ۱۶ سال مدافعان زیادی به خودش دید و تیم ملی به صعود بدون گل خورده به جام جهانی و مرحله حذفی جام ملت‌ها عادت کرد. حال فرصتی است تا او به عنوان شاگرد قدیمی قلعه‌نویی در کنارش به نظم خط دفاعی تیم ملی کمک کند تا وضعیت دفاعی تیم ملی همچنان ایده‌آل ارزیابی شود.

دیدگاه‌ها