کد خبر : 1994270 | 24 دی 1402 ساعت 07:58 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

گلبال مردان ایران در پارالمپیک پاریس

سرمربی تیم ملی گلبال مردان از حضور این تیم در پارالمپیک پاریس خبر داد و گفت: با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به پاریس کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوست، مجوز اعزام این تیم با قول کسب مدال در پارالمپیک صادر شد.

گلبال مردان ایران در پارالمپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه"، بهمن دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قطعی شدن اعزام گلبال مردان به بازی‌های پارالمپیک پاریس از سوی کمیته ملی پارالمپیک، اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در هانگژو چین قهرمان شدیم و سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده بودیم اما کمیته ملی پارالمپیک با این نگاه که امکان کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو را در پاریس نداریم ما را جزء رشته‌های اعزامی به پارالمپیک قرار نداده بود و شرایط مشخصی برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده نداشتیم. طی جلسات متعددی که با معاونت فنی و رئیس کمیته ملی پارالمپیک داشتیم این قول را دادیم که در صورت اعزام روی سکو قرار خواهیم گرفت. بنابراین با دریافت مجوز از کمیته ملی پارالمپیک اولین اردوی آماده سازی خود را با حضور ۹ ورزشکار آغاز کردیم که این اردو تا ۲۹ دی ادامه خواهد داشت. خوشحالم که بعد از ۱۲ سال دوباره شرایط حضورمان در پارالمپیک پاریس فراهم شد.

وی درباره برنامه‌های آماده سازی این تیم برای شرکت در پارالمپیک پاریس گفت: تا پایان سال به‌جز ۴ اردوی آماده سازی که برای تیم ملی گلبال مردان پیش‌بینی شده، برای شرکت در یک تورنمنت برون مرزی، فروردین با ۶ ورزشکار عازم آلمان می‌شویم. همچنین در سال جدید یک تورنمنت برون مرزی دیگر در سوئد پیش‌بینی شده تا با ارزیابی ورزشکاران بهترین تیم را عازم پاریس کنیم.

دوستی با اشاره به حضور ۸ تیم چین، ژاپن، برزیل، ایران، اوکراین، مصر، فرانسه و آمریکا در پارالمپیک پاریس اظهار کرد: با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به پارالمپیک پاریس کسب مدال است ما نیز تابع این سیاست هستیم و تنها برای کسب مدال با این تیم‌ها رقابت خواهیم کرد.

وی یکی از مشکلات تیم ملی گلبال مردان را نداشتن زمین اختصاصی گلبال عنوان کرد و افزود: چون زمین اختصاصی گلبال نداریم هر بار که سالنی را برای آماده سازی ورزشکاران اجاره می‌کنیم مجبوریم سالن را خط کشی و تمیز کنیم تا گلبالیست‌ها دچار آسیب‌دیدگی نشوند، اگر سالن اختصاصی برای گلبال داشته باشیم مشکلات کمتر و شرایط مناسبی برای آماده سازی ورزشکاران خواهیم داشت.

دوستی در پایان گفت: از رئیس کمیته ملی پارالمپیک به‌خاطر اعتمادی که به تیم ملی گلبال مردان داشت تشکر می‌کنم و تلاش خواهیم کرد که بعد از ۱۲ سال دوری از پارالمپیک، در پاریس بهترین نتیجه را کسب کنیم.

دیدگاه‌ها