کد خبر : 1994299 | 24 دی 1402 ساعت 11:21 | 32.3K بازدید | 10 دیدگاه

دفاع کوبنده محمد موسوی: این‌بار نه در زمین والیبال!

سیدمحمد موسوی دفاع قاطعانه‌ای از بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران کرد.

دفاع کوبنده محمد موسوی: این‌بار نه در زمین والیبال!

به گزارش "ورزش سه"، سیدمحمد موسوی، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و باشگاه فولاد سیرجان روز گذشته در جلسه اصلاح آیین‌نامه سازمان لیگ والیبال به‌عنوان نماینده بازیکنان حضور داشت.

موسوی گفت: "والیبال ایران حرفه‌ای نیست و به سمت حرفه‌ای حرکت می‌کند. قراردادها به نسبت سال‌های قبل در مقایسه با قیمت دلار کمتر شده است. به نظرم بحث کلی جلسه جرایم برای بازیکنان است. بازیکنان کم کار جمع کوچکی هستند و شناخته شده‌اند بنابراین برای این تعداد محدود نباید والیبال ایران آسیب ببیند. من مخالف هر گونه جریمه در قراردادها هستم. چرا اگر در فینال یک رشته ورزشی مغلوب حریف شوید، شامل جریمه 5 درصد جریمه می‌شوید. حتی مدیرعامل برخی باشگاه‌ها برای پرداخت به موقع نیز خواستار کاهش مجدد در میزان قرارداد هستند. این موارد عادلانه و منصفانه نیست."

او در ادامه کفت: "اگر بخواهیم حرفه‌ای به این ورزش نگاه کنیم، باید شرایط قراردادها را تغییر دهیم. باشگاه‌ها باید خوشحال باشند. وقتی بازیکنی دلی برای باشگاه بازی کند، شرایط خیلی بهتر می‌شود و در نهایت سود به باشگاه می‌رسد. روش پرداخت روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذار است. فشارهای غیر منصفانه بر عملکرد بازیکنان تاثیر گذار است. در مجموع جرایم کیفیت لیگ را کاهش می‌دهد که تاثیر آن در تیم ملی دیده می‌شود.

در لیگ‌های معتبر دنیا قرارداد تقسیم بر 10 قسط می‌شود و بازیکنان وقتی وارد مسابقات می‌شوند حداقل چهار قسط خود را دریافت کردند. اینگونه نیست که شش ماه بعد از پایان لیگ هنوز پرداخت انجام نشده باشد. پول برای کنترل بازیکن مناسب نیست زیرا بازیکنان احساسات دارند و رفتارهای خوب و منصفانه را درک می‌کنند. اگر باشگاه بتواند رضایت بازیکن را جلب کند بازیکن با قلب و دلش برای تیم بازی می‌کند. باشگاه فولاد سیرجان اینقدر شرایط خوبی برای ما به وجود آورده است که وقتی هفته گذشته مقابل ارومیه باختیم، قبل از همه، ما بازیکنان ناراحت شدیم و خجالت کشیدیم."

کاپیتان تیم ملی والیبال در ادامه گفت: "هیچ بازیکنی نمی‌خواهد برای تیمش کم کاری کند و مطمئنا تمام تلاشش را می‌کند ولی اینکه بخواهیم او را از حداقل حقش هم محروم کنیم منصفانه نیست و اگر شرایط بخواهد اینطور پیش برود سال آینده تعداد بازیکن بیشتری به خارج از ایران می‌روند و آن‌جا بازی می‌کنند و لیگ ایران هر سال بی‌کیفیت‌تر می‌شود. باید بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم بازیکنان مربیان با فراغ بال و با قلب‌شان برای تیم بازی کنند و بازیکنان خوب‌مان بتوانند با بهترین شرایط در لیگ ایران بازی کنند."

دیدگاه‌ها