کد خبر : 1994363 | 24 دی 1402 ساعت 16:00 | 112.9K بازدید | 228 دیدگاه

آنها خیلی هم مستحکم نیستند؛

ژاپن 4 - ویتنام 2: رخنه به قلب سامورایی!

ژاپن در روزی که با دو گل از ویتنام عقب افتاد، در نهایت با پیروزی چهار گله حریف را شکست داد.

ژاپن 4 - ویتنام 2: رخنه به قلب سامورایی!

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن که به عنوان مهم‌ترین تیم ملی فوتبال در آسیا پای به جام ملت‌ها گذاشته، در حالی دیدار با ویتنام را آغاز کرد که بسیاری تصور می‌کردند این یک دیدار ساده برای شاگردان هاجیمه موریاسو خواهد بود اما همه چیز آنطور که آبی‌ها می‌خواستند پیش نرفت.

ویدئو: 321939

اگرچه در شروع بازی مینامینو ژاپن را پیش انداخت اما بلافاصله ویتنامی‌های سختکوش توانستند دو گل به دروازه حریف بزنند و به شکلی ناباورانه ژاپن را در موقعیت شکست قرار بدهند.

با این حال و در شرایطی که نیمه اول تمام شده به نظر می‌رسید، مینامینو و ناکامورا دو بار دروازه ویتنام را گشودند تا سامورایی برنده به رختکن برود. گل سوم با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید.

در نیمه دوم ژاپن به خوبی توانست بازی را کنترل کند و تقریبا هیچ موقعیت گلی به حریف نداد. ویتنام که دو بار روی ضربات ایستگاهی به گل رسیده بود، روی ضد حملات برای گلزنی تلاش می‌کرد اما آنها نتوانستند موقعیت بسازند.

در آخرین دقایق نیمه دوم آیاسه اوئدا گل چهارم را با یک شوت دیدنی به ثمر رساند. نکته جالب اینکه در این بازی نفراتی چون تومیاسو، اوئدا، کوبو و میتوما در ترکیب اصلی حضور نداشتند تا به نوعی تیم دوم ژاپن در زمین حاضر باشد.

البته ویتنام هم نمایش درخشانی در نیمه اول این بازی داشت و سایر تیم‌های آسیایی را امیدوار به شکست دادن تیم ژاپن کرد.


کرنومتر دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا
پاس گل استادیوم: الثمامه (دوحه)
سوت داور: جونگ هیوک کیم (کره جنوبی)


ژاپن ترکیب ژاپن:
زیون سوزوکی، یوکیناری سوگاوارا، کو ایتاکورا، شوگو تانیگوچی، هیروکی ایتو، جونیا ایتو، تاکومی مینامینو، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، کیتو ناکامورا و مائو هوسویا
سرمربی: هاجیمه موریاسو

1978493


ویتنام ترکیب ویتنام:
فیلیپ نگوین، نگوین تان بین، وو مین ترونگ، بیو هوانگ ویت آن، فام سون مان، فان توان تای، نگوین تای سون، نگوین توان آن، دو هونگ دونگ، فام توان های، نگوین دین باک
سرمربی: تروسیه

1978495

توپ گلشرح گل:

ژاپن یک - ویتنام صفر (دقیقه 11: تاکومی مینامینو): ارسال توپ روی دروازه ویتنام با نفوذ سوگاوارا همراه شد اما ضربه او در مسیر بلوکه شد و تاکومی مینامینو به بهترین شکل ممکن دروازه را باز کرد.

ویدئو: 321930

ژاپن یک - ویتنام یک (دقیقه 16: نگوین دین باک): ارسال از روی نقطه کرنر با ضربه سر قوس‌دار نگوین دین باک همراه شد و توپ به شکلی عجیب در درون دروازه ژاپن قرار گرفت.

ویدئو: 321931

ژاپن یک - ویتنام دو (دقیقه 34: فام توان های): ارسال از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر مدافع ویتنام همراه شد که گلر ژاپن توپ را گرفت اما در ادامه فام توان‌های دروازه خالی را تبدیل به گل کرد تا ویتنام از حریف پیش بیفتد.

ویدئو: 321932

ژاپن دو - ویتنام دو (دقیقه 45+1: تاکومی مینامینو): پاس در عمق واتارو اندو در محوطه جریمه به تاکومی مینامینو رسید و این بازیکن با ضربه بغل پا دروازه را گشود.

ویدئو: 321933

ژاپن سه - ویتنام دو (دقیقه 45+4: کیتو ناکامورا): در حالی که سه مدافع حریف را در اطراف خود می‌دید، با شلیک استثنایی توپ را به گوشه دروازه ویتنام فرستاد و تیمش را پیش انداخت. 

ویدئو: 321934

ژاپن چهار - ویتنام دو (دقیقه 85: آیاسه اوئدا): حرکت تیمی بازیکنان ژاپن به آیاسه اوئدا ختم شد و او ضربه خود را زد که بعد از برخورد به مدافع ویتنام توپ تبدیل به گل شد.

ویدئو: 321938

کرنومتردقایق حساس:

دقیقه 21: مینامینو بعد از یک چرخش عالی، به سمت دروازه شوت زد که این ضربه با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 32: فرار مهاجم ویتنام در حالی که این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار می‌داد، با خطای سوگاوارا همراه شد که داور یک کارت زرد نشان داد.
دقیقه 64: شلیک هیدماسا موریتا در آستانه ورود به دروازه با برخورد به سر مدافع ویتنام به کرنر رفت.
دقیقه 74: فرار در عمق خط دفاعی ویتنام توسط آیاسه اوئدا انجام شد اما او ضربه را در موقعیت آفساید زد و البته گل هم نشد.

دیدگاه‌ها