کد خبر : 1994446 | 24 دی 1402 ساعت 20:27 | 381.1K بازدید | 29 دیدگاه

بنتو برنده ماراتن 105 دقیقه‌ای با اندرسون؛

صدر جدول گروه ایران به نام امارات!

تیم ملی فوتبال امارات موفق شد در اولین بازی جام ملت‌های آسیا با پیروزی 3 بر یک از زمین مسابقه خارج شود.

صدر جدول گروه ایران به نام امارات!

به گزارش "ورزش‌ سه"، امارات در دوره قبلی مسابقات میزبان بود و نتوانست به نتیجه دلخواه برسد و در کشور آنها این قطری‌ها بودند که شگفتی‌ساز شدند و اولین قهرمانی خود را جشن گرفتند.

ویدئو: 321963

امارات برای جبران ناکامی سال گذشته به قطر آمده تا شاید بتواند اتفاق عجیب دیگری را رقم بزند و در اولین مسابقه هم شروع خوبی در مسابقات داشت.

امارات که بازی را مقابل هنگ‌کنگ بهتر آغاز کرده بود، موفق شد در دقیقه 33 پس از برخورد توپ به دستان مدافع هنگ‌کنگ که با دخالت VAR خطا تشخیص داده شد، گل اول را توسط امیری از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

1978574

برتری امارات تا پایان نیمه اول ادامه داشت، ولی شاگردان یورن اندرسون که از تیم‌های کمتر شناخته شده مسابقات به شمار می‌روند، توانستند با شروع نیمه دوم روی یک ارسال بلند به تیرک دوم که با فرصت‌طلبی "چان" بازیکن هنگ‌کنگ همراه شد و جلوتر از مدافع راست امارات به توپ ضربه زد، در دقیقه 49 نتیجه کار را به تساوی بکشاند. این نتیجه اما دوامی نداشت.

امارات دو دقیقه بعد بار دیگر به گل رسید و این بار آنها روی سماجت مهاجمین تیم‌شان موفق شدند با وجود عملکرد بسیار خوبی که یاپ سنگربان تیم هنگ‌کنگ داشت و دو مرتبه مانع از ورود توپ به دروازه‌اش شد، سرانجام روی شوت سوم که از محوطه 6 قدم نواخته شد، چاره‌ای جز تسلیم شدن پیدا نکرد.

پس از این گل تعویض‌های پائولو بنتو سرمربی پرتغالی کره‌جنوبی در دوره قبلی مسابقات و یوری اندرسن نروژی با اهداف متفاوت آغاز شد ولی درمجموع این تیم امارات بود که توانست مطابق انتظار بازی را با همین نتیجه به دقیقه 90 برساند.

در وقت‌های اضافی 15 دقیقه‌ای این مسابقه اما اتفاقات پرشماری رقم خورد. ابتدا امارات صاحب یک ضربه پنالتی شد و محسن القسانی مهاجم اماراتی‌ها آن را برخلاف جهت سنگربان حریف به تور دروازه رساند، تا عملا 3 امتیاز این مسابقه به حساب شاگردان بنتو واریز شود.

1978575

با این حال دقایق پایانی این مسابقه هم با چند اتفاق قابل توجه دیگر همراه بود و هنگ‌کنگی‌ها توانستند اختلاف را با ضربه میشل و سماجت او که توپ را تا زدن ضربه نهایی رها نکرد، به حداقل برسانند اما داور در ادامه با استفاده از سیستم وی‌ای‌آر تصمیم خود را تغییر داد تا وقتی سوت پایان به صدا در می‌آید همان نتیجه 3 بر یک در مسابقه رقم خورده باشد.

با این نتیجه اماراتی‌ها تا پیش از مصاف ایران برابر فلسطین که از ساعت 21 در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی آغاز می‌شود به صدر جدول رفتند و با آرامش خاطر به تماشای مسابقه دیگر گروه سوم خواهند نشست.

امارات در بازی بعدی به مصاف فلسطین می‌رود و می‌تواند با پیروزی در این مسابقه پیش از مصاف آخر برابر ایران صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند.

دیدگاه‌ها