کد خبر : 1994447 | 24 دی 1402 ساعت 20:31 | 8.8K بازدید | 3 دیدگاه

این برد تقدیم به قربانیان زلزله ژاپن

موریاسو: تروسیه و تاکتیک‌هایش فوق العاده بودند

هاجیمه موریاسو، مربی تیم ملی ژاپن، پس از پیروزی ۴-۲ مقابل ویتنام به دفاع از عملکرد شاگردانش پرداخت.

موریاسو: تروسیه و تاکتیک‌هایش فوق العاده بودند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن در اولین بازی از دور مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مسافت تیم ملی ویتنام رفت که در این بازی مهم، اگرچه گل اول بازی را به ثمر رساندند اما بعد از آن با دو گل از ویتنام عقب افتادند و این موضوع عاملی شد تا شاگردان موریاسو عصری سخت را برای بازگشت به بازی در مقابل ویتنام تجربه کنند. آنها در پایان موفق شدند ویتنام را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهند و یک پیروزی شیرین را در برابر ویتنام جشن بگیرند. موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن در پایان گفت: من می‌دانم که هواداران ژاپنی می‌خواهند ما به طور قاطع برنده شویم، اما اولین بازی در تورنمنت‌های بزرگ همیشه دشوار است. در واقع، این بازی مقابل ویتنام به ما درسی می‌دهد که در هیچ بازی دیگری وجود ندارد. خوشبختانه در طول بازی، بازیکنان من آرام بودند و به سرعت با شرایط برای بازگشت به بازی هماهنگ شدند تا برای بازی‌های بعدی از این موضوع خیالمان راحت باشد.

پیش از این بازی فیلیپ تروسیه سرمربی تیم ملی ویتنام و اسبق تیم ملی ژاپن مدعی شد که راه شکست دادن ژاپن را به خوبی بلد است؛ حال موریاسو در جواب همتای خودش توضیح داد: تروسیه، تاکتیک‌های فوق العاده‌ای را برای ویتنام به کار گرفت. آنها واقعاً در نیمه اول کار را برای ما بسیار سخت کردند، به خصوص زمانی که مساوی کردیم و مجبور شدیم برای گل نخوردن، عقب‌نشینی کنیم. ما نمی‌توانستیم چنین نمایش تهاجمی‌ای داشته باشیم.

1978541

نکته قابل لمس در این بازی، ضعف دفاعی ژاپن در ضربات ایستگاهی است؛ موریاسو در واکنش به دو گلی که تیمش از این طریق دریافت کرد، پاسخ داد: تیم ما باید از تجربه در دفاع در برابر ضربات ایستگاهی یاد بگیرد و اکنون حریفان ما همیشه سعی می‌کنند از چنین موقعیت‌هایی فرصت پیدا کنند. ما این خطر را پیش‌بینی می‌کردیم، زیرا در بازی‌های جام جهانی و مقدماتی نیز ما از این طریق گل خوردیم و ویتنام برای ضربات آزاد برنامه‌ریزی کرده بود. اگر همین امروز بتوانیم بر اشتباهات و محدودیت‌ها مقابل ویتنام غلبه کنیم، قدرت ژاپن برای قهرمانی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نیمه اول ما بسیار متمرکز و جمع بازی کردیم تا اولین بازی خودمتن را ببریم. شاید این موضوع ربطی نداشته باشد اما در شروع ماه ژانویه زلزله وحشتناکی در شمال ژاپن رخ داد. بازیکنان من هم بخشی از مردم ژاپن هستند. از این بابت بسیار متاسفیم. همه ما برای قربانیان متاسفیم، افراد زیادی جان باختند. من بسیار خوشحالم که بازیکنان من بازی خوبی برای حمایت از قربانیان آن زلزله انجام دادند.

شایان ذکر است، ژاپن در بازی‌های بعدی ابتدا به مصاف عراق خواهد رفت و پس از آن با اندونزی رودررو خواهد شد.

دیدگاه‌ها