کد خبر : 1994457 | 24 دی 1402 ساعت 20:51 | 99.2K بازدید | 12 دیدگاه

پیروزی‌های متوالی دور گروهی روی عدد 9

رکورد استثنایی ایران به دست ژاپن شکسته می‌شود

ژاپن توانست تعداد پیروزی‌های متوالی در دور گروهی جام ملت‌های آسیا را به عدد 9 برساند.

رکورد استثنایی ایران به دست ژاپن شکسته می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آسیا برای ژاپن به عنوان مدعی اصلی کسب قهرمانی، به شکل عجیبی آغاز شد. سامورایی‌ها به گل نخست دست یافتند، ولی 2 بر یک از ویتنام عقب افتادند اما در ادامه به بازی بازگشتند و توانستند با نتیجه چهار بر دو پیروز شوند.

این نهمین پیروزی متوالی ژاپن در بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بود. طبق اعلام اوپتا، حالا سامورایی‌ها در ثبت رکورد بیشترین پیروزی پشت سر هم در دور گروهی این پیکارها، با ایران برابر شده‌اند.

در جام ملت‌های 2011 بود که ژاپن در نخستین دیدار خود، با تساوی یک-یک برابر اردن متوقف شد. گل تساوی سامورایی‌ها نیز در دقیقه 2+90 توسط مایا یوشیدا به ثمر رسید. پس از آن، سامورایی‌ها از سد سوریه و عربستان گذشته و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند.

1978541

در جام ملت‌های 2015، سامورایی‌ها توانستند تیم‌های فلسطین، عراق و اردن را شکست دهند و بردهای متوالی خود را به عدد پنج برسانند. در دوره قبلی نیز این تیم هر سه بازی دور گروهی را برابر ترکمنستان، عمان و ازبکستان برنده شدند تا پیروزی‌های متوالی آنها در دور گروهی به عدد هشت برسد.

ایران در جام ملت‌های 2007 و پس از پیروزی برابر ازبکستان، در گام دوم مقابل چین با تساوی 2-2 متوقف شد ولی در گام سوم از سد مالزی گذشت. پس از آن، ملی پوشان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2011 مقابل عراق، کره شمالی و امارات برنده از زمین خارج شدند.

1978493

در دوره بعدی، ایران توانست هر سه بازی گروهی خود را برابر بحرین، قطر و امارات به پیروزی پشت سر بگذارد تا شمار بردهای متوالی در مرحله گروهی به عدد هفت برسد. در جام ملت‌های 2019 بود که شاگردان کی‌روش دو بازی ابتدایی برابر یمن و ویتنام پیروز شدند اما بازی مقابل عراق با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بدین ترتیب شمار بردهای متوالی ایران در دور گروهی روی عدد 9 متوقف شد و ژاپن نیز که تا پیش از این در هشت مسابقه متوالی دور گروهی برنده شده بود، امروز و با غلبه بر ویتنام، این رکورد را به عدد 9 رساند تا با ایران برابر شوند هر چند که به نظر می‌رسد سامورایی‌ها کار سختی در بازی بعد نداشته و بتوانند این رکورد را به تنهایی از آن خود کنند.

دیدگاه‌ها