کد خبر : 1994712 | 25 دی 1402 ساعت 16:16 | 59.9K بازدید | 72 دیدگاه

سون نه، ستاره از پاری‌سن‌ژرمن بود؛

کره جنوبی 3 - 1 بحرین، پیام به ایران

شاگردان کلینزمن نمایشی مقتدرانه در نخستین دیدار جام ملت‌های آسیا داشتند.

کره جنوبی 3 - 1 بحرین، پیام به ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال کره جنوبی که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2023 شناخته می‌شود، در نخستین دیدارش در این رقابت‌ها به مصاف بحرین رفت و به دنبال کسب پیروزی بود تا بتواند در مسیر موفقیت قدم بردارد که توانست در نیمه اول به برتری با گل هوانگ این بئوم (38) برسد، اما در دقیقه 51 با گل عبدالله الحشاش غافلگیر شد و بازی به تساوی کشید، اما نمایش استثنایی لی کانگ‌این و دو گل این بازیکن کاری کرد تا شاگردان کیلنزمن از سد تیم پیتزی عبور کنند و سه امتیاز را بگیرند.

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های ملی کره جنوبی و بحرین را در همین صفحه دنبال کنید:


توپ گلجام ملت‌های آسیا 2023 – گروه E - بازی اول
تقویمیکشنبه: 1402/10/24 ؛ ساعت: 15
🏟ورزشگاه: جاسم بن حمد- دوحه
سوتداور: ما نینگ (چین)


کره جنوبیتیم ملی کره جنوبی
کیم سئونگ‌یو، جانگ سئونگ‌هیون، کیم مین‌جائه (72- کیم یونگ وون)، سئول یونگ‌وو، لی کی‌جائه (52- کیم تائه هوان)، پارک یونگ‌وو (82- پارک جین سئوپ)، هوانگ این‌بئوم، لی کانگ‌این، لی جائه‌سونگ (82- جئونگ وو یئونگ)، سون هیونگ‌مین و چو گوئه‌سانگ (72- هونگ هیون سئوک)
سرمربی: یورگن کلینزمن

1979022

بحرینتیم ملی بحرین
ابراهیم لطف‌الله، امین بنادی (46- سید مهدی باقر)، ولید الحیام، محمد عادل (72- مهدی جمیدان)، هزاع علی، محمد الحردان، موزس آتده (66- جاسم خلیف)، علی مدن (82- ابراهیم مصطفی)، محمد مرهون، کمیل الاسود و عبدالله الحشاش (66- عبدالله یوسف)
سرمربی: خوآن آنتونیو پیتزی

1979038

کارت زردکارت زرد

کره جنوبی: پارک یونگ‌وو (9)، کیم مین‌جائه (13)، لی کی جائه (28)، چو گوئه‌سانگ (61)، سون هیونگ مین (4+90)
بحرین: علی مدن (31)، موزس آتده (45)


توپ گلشرح گل

کره جنوبی 1 - بحرین 0 (دقیقه 38: هوانگ این بئوم): در حالی که بازیکنان بحرین در فاز دفاعی ضعیف ظاهر شده بودند، حمله سریع بازیکنان کره از سمت چپ زمین روی غافلگیری آنها تبدیل به یک موقعیت جدی داشت تا نفوذ لی جائه سونگ و پاس در عرض این بازیکن پس از دفع ناقص مدافعان حریف به هوانگ این بئوم برسد و این بازیکن با ضربه پای چپ فنی و استثنایی دروازه را باز کند.

ویدئو: 322050

کره جنوبی 1 - بحرین 1 (دقیقه 51: عبدالله الحشاش): حمله همه جانبه بازیکنان بحرین جواب داد و این بار پاس چیپ علی مدن و ضربه ریباند شده محمد مرهون را عبدالله الحشاش با شوت زمینی دقیق به تور دروازه کره چسباند و کار را به تساوی کشید.

ویدئو: 322052

کره جنوبی 2 - بحرین 1 (دقیقه 56: لی کانگ‌این): پاس رو به جلوی کیم مین جائه از سمت چپ میانه زمین به پشت محوطه جریمه بحرین را لی کانگ‌این گرفت و با چرخش و شوت پای چپ چشم نواز به گوشه دروازه فرستاد و دوباره تیمش را پیش انداخت.

ویدئو: 322053

کره جنوبی 3 - بحرین 1 (دقیقه 68: لی کانگ‌این): سون هیونگ مین از سمت چپ زمین نفوذ سریعی انجام داد و توپ را به هوانگ این بئوم رساند که پاس در عمق این بازیکن برای لی کانگ‌این با سر توپ و شوت زمینی پای چپ این بازیکن تبدیل به گل شد.

ویدئو: 322056

کرنومترلحظات حساس

دقیقه 33: نزدیک بود علی مدن با فرار سریع از سمت چپ محوطه جریمه گلزنی کند که شوت محکم و روی پای او با اختلاف کم از روی دروازه کره جنوبی رد شد.
دقیقه 33: سون در موقعیت آفساید صاحب توپ شد که البته نتوانست از موقعیت مناسب به دست آمده هم بهره ببرد.
دقیقه 36: روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه بحرین اتفاق افتاد که داور چینی خطا روی جائه سونگ را تشخیص نداد.

1979028

دقیقه 44: ضربه ایستگاهی لی کانگ‌این با اختلاف کم از روی دروازه بحرین رد شد.
دقیقه 3+45: سرتوپ و شوت فنی هیونگ‌مین از پشت محوطه جریمه در اختیار دروازه‌بان بحرین قرار گرفت.
دقیقه 50: شوت سرضرب و خطرناک کمیل الاسود در محوطه جریمه کره جنوبی را کیم سئونگ یو به کرنر فرستاد.
دقیقه 53: ارسال سون از جناح راست زمین را گوئه‌سانگ نتوانست استفاده کند و توپ از مقابل دروازه و پای این مهاجم کره به اوت رفت.
دقیقه 59: واکنش ابراهیم لطف‌الله نگذاشت تا سون هیونگ مین گلزنی کند و شوت روی پای چپ او را به کرنر فرستاد.
دقیقه 74: فرار سون هیونگ مین در موقعیت مشکوک به آفساید و شوت محکم او به تور کنار دروازه بحرین اصابت کرد.

1979039

دقیقه 78: لی کانگ‌این دوباره موقعیت‌سازی کرد و توپ در سمت چپ به لی جائه سونگ رسید، اما ضربه بی‌دقت این بازیکن ثمری نداشت و از کنار دروازه بحرین به بیرون رفت.
دقیقه 80: ضربه سر سید مهدی باقر روی ارسال کمیل الاسود در دستان کیم سئونگ یو قرار گرفت.
دقیقه 87: سون هیونگ مین به شکل ناباورانه موقعیت عالی گلزنی را از دست داد و و نتوانست در فرصت تک به تک توپ را تبدیل به گل کند.

1979040

دقیقه 7+90: شوت زمینی عبدالله یوسف از پشت محوطه جریمه به راحتی در اختیار گلر کره قرار گرفت.


🥇بهترین بازیکن

با وجود اینکه کره در شروع نیمه دوم غافلگیر شد و گل تساوی را دریافت کرد، اما لی کانگ‌این، ستاره پاری‌سن‌ژرمن، درخشان ظاهر شد و توانست دو گل تماشایی بزند و ستاره تیمش در نخستین بازی جام ملت‌ها مقابل بحرین باشد.


📌اتفاق ویژه

با وجود اینکه کره جنوبی به برتری رسید، اما شانس برتری با تعداد گل بیشتر را هم داشت و می‌توانست نمایش مقتدرانه‌تری داشته باشد ولی با این حال نشان داد حریف سرسختی برای ایران در راه رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا خواهد بود.


🔴 در حاشیه

بولت پرسپولیساستقبال خوبی از این بازی نشده و می‌توان تماشاگران دو تیم را نسبتا برابر دانست.
بولت پرسپولیستماشاگران کره سر و صدای زیادی در زمان حملات این تیم به وجود می‌آورند.
بولت پرسپولیسهواداران دو تیم توجه زیادی به سون هیونگ مین دارند.

1979041

بولت پرسپولیسامین بنادی در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول اعلام کرد نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد و به بیرون از زمین منتقل شد تا در شروع نیمه دوم تعویض شود.
بولت پرسپولیسدر دقیقه 49 بازیکنان بحرین به شدت نسبت به ندادن کارت زرد دوم به لی کی جائه اعتراض داشتند که داور چینی چنین تصمیمی نگرفت.

1979042

بولت پرسپولیسکاپیتان تیم ملی کره با پای باندپیچی بازی را دنبال می‌کند.
بولت پرسپولیسابراهیم مصطفی، بازیکن تعویضی بحرین، در دقیقه 84 برخوردی از ناحیه صورت با سون هیونگ مین داشت که منجر به توقف کوتاه مدت بازی شد.
بولت پرسپولیسپیتزی در طول بازی مدام در حال صحبت با دستیاران خود است.
بولت پرسپولیسهدر رفتن موقعیت عالی توسط سون در دقیقه 87 برای کلینزمن قابل باور نبود.
بولت پرسپولیسسون در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بخاطر تمارض در یک موقعیت آفساید کارت زرد گرفت تا ناکامی او تکمیل شود.

دیدگاه‌ها