کد خبر : 1994823 | 25 دی 1402 ساعت 23:56 | 5.6K بازدید | 5 دیدگاه

سارینا ویگمن بهترین مربی زنان سال 2023 فیفا شد

سارینا ویگمن موفق شد جایزه بهترین مربی زنان سال فیفا 2023 را کسب کند.

سارینا ویگمن بهترین مربی زنان سال 2023 فیفا شد

به گزارش "ورزش سه"، مراسم بهترین‌های فیفا در سال 2023 امشب برگزار شد. نامزدهای نهایی کسب عناوین برتر از 14 سپتامبر سال جاری مشخص شده بودند و سارینا ویگمن موفق شد جایزه بهترین مربی سال زنان فیفا 2023 را کسب کند. او در این راه با اما هایس سرمربی چلسی و جاناتان خیرالدس سرمربی موفق بارسلونا رقابت کرد و به دلیل موفقیت‌هایش با تیم ملی فوتبال انگلیس صاحب این جایزه شد. مارک بولینگهام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس، در ماه آگوست در جریان راهیابی تیم ملی زنان انگلیس به فینال جام جهانی، احتمال اینکه سارینا ویگمن روزی سرمربی تیم ملی مردان شود را رد نکرد و گفت: «سارینا می‌تواند هر کاری انجام دهد.»

سپس خبرهایی منتشر شد که سارینا ویگمن یکی از گزینه‌های جانشینی گرت ساوتگیت در تیم ملی است. اگر این اتفاق رخ دهد او تبدیل به اولین سرمربی زن خواهد شد که در بالاترین سطح، هدایت یک تیم مردان را به عهده گرفته است.

1979196

او در مراسم همراه خانواده‌اش حضور داشت و در سخنرانی بعد از کسب جایزه‌اش گفت: "از اینجا بودن خوشحالم. از اتفاقات سال جاری برای ورزش زنان و فوتبال زنان به خود می‌بالم و خوشحالم که شانس دیدن آن را داشته‌ام. به رقبایم به خاطر کار خاصشان در سال گذشته تبریک می‌گویم. اما در چلسی کارهای بزرگی کرده است و همه می‌دانیم بارسلونا چه تیمی است. از همه آنها به خاطر تعهد و حرفه‌ای‌گری‌شان تشکر می‌کنم."

دیدگاه‌ها