کد خبر : 1994828 | 26 دی 1402 ساعت 00:26 | 202.8K بازدید | 26 دیدگاه

بهترین برد جام ملت‌ها و صدرنشینی؛

اردن روی دست ایران، ژاپن و کره بلند شد!

شاگردان حسین عموتا موفق به کسب پیروزی پرگل مقابل مالزی شدند.

اردن روی دست ایران، ژاپن و کره بلند شد!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات گروه E جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی اردن و مالزی در نخستین دیدارشان در این رقابت‌ها از ساعت 21 دوشنبه شب در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره قطر مقابل هم قرار گرفتند.

اردن که 10 روز قبل از این مسابقه در دیدار تدارکاتی مقابل قطر، میزبان جام ملت‌ها به پیروزی رسیده و پس از آن شکست 6 بر یک برابر ژاپن متحمل شده بود، با انگیزه زیادی به مصاف مالزی رفت تا پیروزی پرگل به دست بیاورد و امیدوار به صعود شود که توانست مقتدرانه این بازی را پشت سر بگذارد.

محمود المرضی در دقیقه 12 پس از اینکه پاس یزن النعیمات را تصاحب کرد، در سمت چپ زمین و پشت محوطه جریمه مالزی با یک شوت فنی استثنایی، توپ را به کنج دروازه فرستاد تا اولین گل و زیباترین گل جام ملت‌های آسیا تا این لحظه را به ثمر رساند.

1979203

یک دقیقه و نیم پس از این گل بازهم یزن النعیمات با فرار سریع از سمت چپ زمین خطرناک ظاهر شد و در حالی که قصد داشت در ورود به محوطه جریمه مالزی با زدن سر توپ، شوت‌زنی کند، با خطای بازیکن حریف متوقف شد که داور اماراتی پس از مدت طولانی و بازبینی ویدئویی اعلام پنالتی کرد و این بار موسی التعمری با شوت محکم موفق به گلزنی شد.

موسی التعمری در دقیقه 25 دبل کرد، اما وی‌ای‌آر این گل را نپذیرفت تا نتیجه دو بر صفر پابرجا بماند، ولی نمایش هجومی اردن ادامه داشت و در دقیقه 32 باز هم یزن النعیمات فوق‌العاده ظاهر شد این بار روی نفوذ او از سمت راست زمین و پاس در عرض به محوطه 6 قدم، محمود المرضی دروازه مالزی را باز کرد و دومین گل خود را به ثمر رساند.

1979204

در شرایطی که مالزی برای زدن گل در نیمه دوم و لحظات پایانی تلاش می‌کرد، در دقیقه 85 پاس بلند و چشم‌نواز انس احمد العوضات از زمین خودی به پشت مدافعان حریف را موسی التعمری با فرار تند و تیز و ضربه چیپ استثنایی تبدیل به گل کرد.

تیم ملی فوتبال اردن با کسب پیروزی 4 بر صفر برابر مالزی، جام ملت‌های آسیا را مقتدرانه آغاز کرد و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی در صدر جدول گروه E قرار گرفت.

تیم ملی ایران با پیروزی 4 بر یک مقابل فلسطین و تیم ژاپن با برتری 4 بر 2 برابر ویتنام بهترین بردها در نخستین دیدار جام ملت‌های آسیا را داشتند که اردن توانست نتیجه بهتری نسبت به آنها با زدن چهار گل و کلین‌شیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها