کد خبر : 1994909 | 26 دی 1402 ساعت 12:35 | 72.3K بازدید | 174 دیدگاه

چرا لیونل مسی؟

طغیان نروژ علیه مسی: رسوایی برای فیفا

رسانه‌های نروژی باور نمی‌کردند که ارلینگ هالند رقابت برای جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به لیونل مسی ببازد و واکنش‌های تندی نشان دادند.

طغیان نروژ علیه مسی: رسوایی برای فیفا

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب لئو مسی به‌عنوان برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا خشم شدیدی در نروژ، کشور ارلینگ هالند، ایجاد کرد. رسوایی، دزدی، دام...! اینها برخی از صفت‌هایی است که رسانه‌های این کشور برای اشاره به نتیجه نهایی جایزه فیفا به کار می‌برند.

مسی و هالند در رای گیری نهایی امتیاز برابر کسب کردند ولی بر اساس قانون عجیب فیفا، چون کاپیتان‌های ملی بیشتر به مسی رای داده بودند، ستاره آرژانتینی بهترین بازیکن سال معرفی شد. نروژ علیه این انتخاب طغیان کرده است.

1979265

Verdens Gang

"رسوایی"

مسی بالاتر از هالند نروژی و کیلیان امباپه فرانسوی به صدر رده‌بندی فیفا رسید. اما رای "هیئت داوران" در وب‌سایت خود فیفا نشان دهنده دوئل بسیار نزدیک بین مسی و هالند بود. آنها هر کدام 48 امتیاز به دست آوردند. اما مسی بیشترین رای را در بین کاپیتان‌های تیم ملی به دست آورد که طبق قوانین، ستاره آرژانتینی برنده شد. هالند بیشتر مورد علاقه کارشناسان و خبرنگاران بود. او به‌طور مداوم رکوردهای گلزنی را شکست، سه گانه را به دست آورد و متعاقباً جوایز متعددی را برای دستاوردهای خود در سال گذشته دریافت کرد. اما در دو جایزه معتبر به مسی باخت. این اتفاق در زمان توپ طلا و اکنون در مراسم گالا فیفا رخ داد. این رده بندی بازخوردهای منفی شدیدی دریافت می‌کند. یک رسوایی بزرگ.

داگبلادت
تله: رسوایی
ارلینگ برات هالند در کنار فوق ستاره‌هایی چون لیونل مسی و کیلیان امباپه در فینال انتخاب بهترین بازیکن سال بود تا عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را کسب کند. برنده در در لندن معرفی شد و او لیونل مسی بود. ستاره آرژانتینی در سال 2022 قهرمان جهان شده بود. تصمیمی بسیار عجیب، برنده باید ارلینگ هالند می‌بود.

NRK
رسوایی
لیونل مسی در مراسم اهدای جوایز سالانه فیفا به‌عنوان بهترین فوتبالیست سال انتخاب شد. آن هم با کمترین اختلاف ممکن با ارلینگ هالند. الان باید کمی اینجا آرام باشیم ولی همگی شگفت زده‌ایم. با تمام احترامی که برای لیونل مسی قائلیم، بهترین فوتبالیست تمام دوران از نظر ما، او در مقایسه با تاثیری که هالند بر فصل تماشایی سیتی داشت، کار خاصی انجام نداد و حق هالند را خوردند.

1978302

منچستر ایونینگ نیوز
ربوده شده
هواداران منچستر سیتی از تصمیم عجیب در مورد ارلینگ هالند در مراسم جوایز بهترین فیفا عصبانی هستند. ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی، یکی از مدعیان کسب جایزه بهترین بازیکن سال فیفا بود، اما در مقابل لیونل مسی شکست خورد. پس از اینکه ارلینگ هالند جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را در رقابت با لیونل مسی از دست داد، هواداران منچسترسیتی خشم خود را به اشتراک گذاشتند. این دو پس از رای مربیان، کاپیتان‌ها، روزنامه‌نگاران متخصص و هواداران تیم ملی مساوی شدند. هر کدام 48 امتیاز، ولی مسی برنده اعلام شد.

بیلد آلمان
چرا مسی؟
لیونل مسی برای هشتمین‌بار به‌عنوان بهترین بازیکن سال فیفا در لندن انتخاب شد (سومین بار در دِبست). او یک‌بار دیگر ارلینگ هالند را پشت سر گذاشت. هر دو ستاره در مراسم غایب بودند. 76 روز پیش مسی در کمال تعجب هشتمین توپ طلای خود را بالاتر از هالند به دست آورد. در آن زمان لوتار ماتئوس گلایه کرده بود: «انتخاب او مسخره است، اگرچه من طرفدار مسی هستم.»

این بازیکن آرژانتینی جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشته بود، اما در پاری سن ژرمن کار خاصی نکرد و به اینتر میامی رفت. هالند با منچسترسیتی موفق به کسب سه عنوان قهرمانی شد و 50 گل به ثمر رساند، اما این برای کسب مقام اول فیفا کافی نبود.

دیدگاه‌ها