کد خبر : 1994914 | 26 دی 1402 ساعت 12:46 | 14.9K بازدید | 4 دیدگاه

شاگرد سابق سرمربی گل گهر در آسیا بهتر از فرانسه

ستاره روز چهارم آسیا، محمد صلاح اردن!

تیم ملی اردن با داشتن ستار‎ه‌ای چون موسی التماری یک تهدید برای رقبایش محسوب می‌شود.

ستاره روز چهارم آسیا، محمد صلاح اردن!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اردن شب گذشته در نخستین بازی خودش در جام ملت‌های آسیا 2023 به مصاف تیم ملی مالزی رفت و در طول 90 دقیقه، توانستند 5 بار دروازه مالزی را باز کنند اما یکی از گل‌ها با نظر داور مردود اعلام شد تا در پایان بازی اردن بتواند یک پیروزی شیرین را در دوحه جشن بگیرد.

اردن پیش از این 4 بار دیگر در رقابت تیم‌های آسیایی حضور پیدا کرده بود، به غیر از 2015 همواره به مرحله حذفی راه پیدا کرده‌اند. حتی به‌خاطر داریم که این تیم می‌توانست در جام ملت‌های آسیا 2004 با شکست دادن ژاپن مانع از قهرمانی سامورایی‌ها شود اما اتفاقاتی که در جریان ضربات پنالتی صورت گرفت باعث شد تا اردن از شگفتی‌سازی دور بماند.

این پیروزی 4 گله برابر مالزی، در کنار پیروزی 5 بر یک اردن برابر فلسطین در جام ملت‌های آسیا 2015 یکی از پر گل‌ترین پیروزی‌های اردن در جام ملت‌های آسیا بود اما نکته ویژه این دیدار عملکرد درخشان موسی التماری بازیکن اردنی تیم مون پلیه بود. التماری دیشب دو بار گلزنی کرد و همچنین روی موقعیت‌های تیمش نقشی پررنگ داشت؛ این در حالی است که او در این فصل از لیگ یک فرانسه با کلی تلاش تنها 3 گلزنی داشت اما نشان داد محمد صلاح فوتبال اردن در خاک قطر راه درخشش در آسمان سیاه دوحه را پیدا کرده است.

او پیش از انتقال به مون پلیه پیشنهاداتی ویژه‌ای از لوانته، بلکبرن و فنرباغچه داشت اما التماری با قبول پیشنهاد مون پلیه راهی لیگ یک فراسه شد تا شاگرد سابق مارینوس اوزونیدوس سرمربی گل گهر این روزها امید اول اردن در ادامه ماجراجویی این تیم در آسیا باشد.

دیدگاه‌ها