کد خبر : 1995195 | 27 دی 1402 ساعت 12:05 | 11.2K بازدید | 17 دیدگاه

بچه‌های ما کارهای غیرقابل پیش‌بینی انجام می‌دهند؛

نصی عبداللهی: وقت قهرمانی در آسیاست!

پیشکسوت استقلال می‌گوید با وجود رقبای قدرتمند، همه چیز مهیای قهرمانی ایران در آسیا شده است.

نصی عبداللهی: وقت قهرمانی در آسیاست!

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، تيم ملی فوتبال ایران رقابت‌های جام ملت‌های آسيا را با يك برد پرگل مقابل فلسطين آغاز كرد. شاگردان امير قلعه‌نویي خيلی زود به گل اول بازي رسيدند و پس از به ثمر رساندن گل زودهنگام گل‌هاي دوم و سوم را هم زدند و روي يك اشتباه در واپسين ثانيه‌هاي نيمه اول گل خوردند و نيمه دوم هم با به ثمر رساندن يك ‌گل ديگر پيروزي چهار بر يك را روي اسكوربورد ورزشگاه به ثبت رساندند. ايران با اين نتيجه براي ساير مدعيان خط و نشان كشيد.

نصرالله عبداللهي، يكي از پيشكسوتان فوتبال ایران، در گفت‌وگویی در خصوص اين بازي و شرايط تيم ملي در مسابقات نظراتش را بيان كرد كه در ادامه چكيده‌اي از آن را مي‌خوانيد.

بولت پرسپولیسنمايش ايران مقابل فلسطين به لحاظ فني چطور بود؟
براي بازي اول خيلي خوب بود چرا كه بازي‌هاي اول هميشه مشكل است. آنها هم تيم قدرتي بودند اما بچه‌هاي ما خوب بازي كردند و به آنها كم موقعيت دادند.

بولت پرسپولیسفلسطين چطور؟
اين تيم در بين كشورهاي عربي درجه دو و در آسيا از كشورهاي درجه سه است. تا حالا مقامي نداشته و مقابل ما هم نتيجه‌اي نگرفته. يادم مي‌آيد به اين تيم ۷ گل هم زديم. در بازي اول گردن كلفت بودند چون ناشناس بودند اما بچه‌هاي ما خيلي خوب بازي كردند.

بولت پرسپولیسقبول داريد گل بدي خورديم؟
اشتباه در بازي هست و اگر نباشد گلي رد و بدل نمي‌شود. اشتباه كردند اما كادر فني و آناليزورها بازي را تماشا مي‌كنند و تذكر مي‌دهند. اين اشتباهات قابل جبران است. گروه ما زياد مشكل نيست و مي‌تواند بازي‌هاي تداركاتي باشد براي مرحله حذفي. اين اشتباهات در بازي‌هاي بعد هم اگر پيش بيايد مي‌تواند درسي باشد براي بازي‌هاي مهم‌تر.

1603668

بولت پرسپولیسدر اين گروه اول يا دوم شويم كدامش بهتر است؟
دوم كه نمي‌خواهيم شويم. آناليز مي‌كنند و مي‌دانند كدام وضعيت بهتر است اما تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد همه تيم‌ها را ببرد. دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! من فكر مي‌كنم با قدرت مقابل امارات هم بازي مي‌كنيم تا اول اين گروه شويم.

بولت پرسپولیساز قهرماني گفتيد؛ فكر مي‌كنيد شرايط براي قهرماني ما در اين مسابقات فراهم هست؟
از لحاظ تجربه كه بچه‌هاي ما خوب هستند. كادر فني ما آناليزورهاي خوبي برده و بدنسازهاي خوب داريم براي ريكاوري. تمام كارهايي كه يك تيم خوب بايد انجام بدهد را انجام داده‌اند. الان در فوتبال ما سخت‌افزار نداريم اما نرم‌افزار در حد تيم‌هاي بزرگ انجام مي‌دهند. ما زمين فوتبال نداريم يا امكانات ريكاوري نداريم اما در قطر كه هست. مثلا استخر آب يخ و گرم هست يا بچه‌هايي كه علمش را دارند هستند و اين كارها انجام مي‌شود. زمين‌هاي خوب براي تمرين هم كه وجود دارد‌. در كل همه چيز خوب است! بچه‌ها و قلعه‌نویي تجربه دارند. كادر هم باتجربه است همه چيز فراهم شده براي رفتن به فينال و ان‌شاءالله قهرماني‌.

بولت پرسپولیسبعد از بازي با فلسطين به ترتيب با هنگ‌كنگ و امارات بازي داريم. ترتيب بازي‌ها از آسان به سخت مي‌شود. اين موضوع به نفع ما است؟
بله؛ براي آمادگي بچه‌ها و اينكه تقريبا نفرات اصلي را مي‌شناسند اما براي جابه‌جايي، كادر فني تا بازي‌هاي حذفي فرصت آناليز دارد.

بولت پرسپولیسنظر شما در خصوص عملكرد ساير مدعيان مثل كره‌جنوبی و ژاپن در اولين بازي‌شان چيست؟
بازي‌هاي كره‌جنوبی و ژاپن را ديدم. از اول هم‌ اين دو تيم به همراه عربستان و استراليا از تيم‌هاي خوب جام بودند و هستند. اما ممكن است اتفاقاتي غيرقابل پيش‌بيني هم رخ بدهد. بحرين مقابل كره‌جنوبی خيلي خوب بازي كرد يا ويتنام مقابل ژاپن خيلي خوب بود. ويتنام از گروهش صعود مي‌كند و سال‌هاي بعد بايد روي اين تيم هم مثل ژاپن و كره‌جنوبی حساب باز كرد.

1601917

بولت پرسپولیستيم‌هايی مثل سوريه و ازبكستان را چطور ديديد؟
سوريه كه از قديم‌الايام همين بوده اما ازبكستان بهتر هم مي‌شود. در جوانان و اميدها ما را شكست دادند. ازبكستان و همين ويتنام بعدها براي ما دردسر مي‌شوند. همه تيم‌ها كار مي‌كنند و ما هم نبايد عقب بيفتيم.

بولت پرسپولیسفوتبال امروز نسبت به دوران شما درجا زده يا پيشرفت كرده؟
كلي بخواهيم حساب كنيم جنگ ۸ ساله خيلي به ورزش ما ضرر زد و از تيم‌هاي ديگر عقب افتاديم. اقتصاد ما هم كه پايين آمد سخت‌افزاري هم ضعيف شديم. آن زمان‌ها امارات‌، قطر و حتي كره‌جنوبی دو، سه تا بيشتر استاديوم نداشتند. ژاپن كه اصلا در حد ما نبود. ما حالا يك ليگ را هم نمي‌توانيم برگزار كنيم. از ۱۶ تيم ما ۸ تاي آن در شهرهاي ديگر بازي مي‌كنند اينها در پيشرفت تاثير دارد. خوشبختانه ما لژيونر زياد داريم و در زمين خوب و امكانات خوب تمرين مي‌كنند اينها تقريبا جبران كرده كه اگر نبود خيلي عقب مي‌افتاديم. قلعه‌نویي بافهم كار كرده كه نفراتی که سن‌شان زياد است را دعوت كرده چون كساني كه در ايران بازي مي‌كنند اين امكانات را ندارند. اگر امكانات نباشد، درجا مي‌زنيم.

بولت پرسپولیساز كمبود امكانات در سخت‌افزار گفتيد؛ اما پول كمي هم در اين فوتبال رد و بدل نمي‌شود. مثلا قرارداد بازيكنان كه هميشه عده‌اي اعتقاد دارند سزاوار قرارداد ميلياردي نيستند. نظر شما چيست؟
اول اينكه نمي‌شود با دوران ما مقايسه كرد. اما الان به شما بگويم اگر عربستان مجوز حضور بازيكنان ايراني را صادر كند ما بازيكناني داريم كه به ليگ آنها بخورند. خاطر جمع باشيد اگر ۴۰ تا بازيكن ملي داشته باشيم راحت ۲۰ تا از آنها در عربستان بازي مي‌كنند. اين پول‌ها براي ما زياد است اما در فوتبال آسيا مثلا ۵۰۰ هزار دلار كه پولي نيست. پس اگر به بچه‌ها پول زياد ندهند خب معلوم است كه مي‌روند. اقتصاد ما درست نيست وگرنه اين پول‌ها در فوتبال پول زيادي نيست. براي ما مثلا ۱۵ ميليارد زياد است اما به دلار مي‌شود 200 -300 هزار دلار كه اصلا پول زيادي نيست.

بولت پرسپولیسپس مقصر اصلي دلار است!
بله، ديگر اقتصاد دلاري اين طور شده‌؛ مثلا ببينيد بازيكن ملي‌پوش اماراتي در سال چقدر دلار مي‌گيرد و ملي پوش ما چند دلار! اگر راه باز شود بازيكنان ما هم قطعا مي‌روند به ليگ‌های ديگر.

بولت پرسپولیسسوال آخر، پيش‌بيني شما از نتيجه حضور تيم ملي در اين بازي‌ها چيست؟
الان كره‌جنوبی و ژاپن تيم‌هاي خوبي هستند اما بچه‌هاي ما گاهي كارهایي انجام مي‌دهند كه غيرقابل پيش‌بيني است آن وقت حتي قهرمان هم شوند، نبايد تعجب كنيد اما در حالت عادي اگر همين ‌طور خوب بازي كنند تا فينال پيش مي‌روند.

دیدگاه‌ها