کد خبر : 1995262 | 27 دی 1402 ساعت 15:04 | 17.3K بازدید | 10 دیدگاه

هدف اصلی ما پیروزی برابر استرالیاست؛

هکتور کوپر: چه کسی گفته من سرمربی دفاعی‌ام!

سرمربی سوریه می‌گوید قدرت تیم ملی استرالیا باعث نمی‌شود که بازیکنان او برای پیروزی در این بازی پیروزی تلاش نکنند.

هکتور کوپر: چه کسی گفته من سرمربی دفاعی‌ام!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی سوریه در اولین مسابقه خود با یک بازی دفاعی موفق شد یک امتیاز از دیدار مقابل ازبکستان کسب کند و فردا در شرایطی برابر استرالیا قرار می‌گیرد که در صورت تساوی در این بازی، با توجه به دیدار ساده برابر هند در دور آخر می‌تواند شانس خوبی برای صعود به دور بعد داشته باشد.

هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی سوریه، امروز درباره این بازی به خبرنگاران گفت: بازی برای تساوی دشوار است و هیچ مربی‌ای بازی را با برای مساوی آغاز نمی‌کند. من در هر مسابقه‌ای تیمم را برای پیروزی آماده می‌کنم و این هدف اصلی ما است.

این مربی که به رویکرد دفاعی‌اش معروف است، افزود: مردم می‌گویند استرالیا بهتر است و این موضوع روی کاغذ درست است، اما در زمین هر چیزی ممکن است. من با بازیکنانم در مورد چگونگی پیروزی مقابل تیمی که از ما بهتر است، صحبت می‌کنم. ما باید سعی کنیم در مقابل یک تیم قدرتمند اشتباه نکنیم، چون در این صورت پیروز نمی‌شویم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به پیروزی برسیم.

کوپر که قبلا به خاطر سبک دفاعی‌اش مورد انتقاد قرار گرفته بود، در این باره گفت: ما مربیان همیشه زمان می‌خواهیم، مخصوصاً مربیان تیم ملی، چرا که باید مناسب‌ترین روش دفاعی و تهاجمی را انتخاب کنیم. هیچ مربی‌ای نیست که فقط دفاع کند، باید با ترکیبی از دفاع و حمله بازی کنید. ما مربیان مناسب‌ترین روش و مناسب‌ترین بازیکنان را انتخاب می‌کنیم.

وی ادامه داد: 30 سال است که در عرصه مربیگری هستم و هیچ مربی‌ای را پیدا نکرده‌ام که تنها به دفاع متکی باشد. من باید بتوانم به نظم و انضباط و برنامه‌هایم تکیه کنم و این به کسب امتیاز کمک می‌کند و باعث آرامش می‌شود و بازیکنان را به سمت دستاوردهایی مانند راهیابی به جام جهانی [با مصر در سال 2018] هدایت می‌کند.

کوپر حاضر به صحبت در مورد آینده سوریه در این تورنمنت یا در مورد سرنوشت خود پس از مسابقات نشد و گفت: تمام تمرکز من روی بازی فردا است. ما قدم اول را به پایان رسانده‌ایم و قدم بعدی را در پیش داریم. تمام کار و تلاش ما روی این مسابقه است و در مورد آینده فقط می‌توانیم به بازی بعدی فکر کنیم.

دیدگاه‌ها