کد خبر : 1995548 | 28 دی 1402 ساعت 20:22 | 53.2K بازدید | 36 دیدگاه

فیفا طلسم صد ساله را شکست؛

فینال جام جهانی در بهترین استادیوم سرپوشیده تاریخ!

فیفا برای اولین‌بار فینال جام جهانی را در یک استادیوم کاملا سرپوشیده برگزار می‌کند.

فینال جام جهانی در بهترین استادیوم سرپوشیده تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی بعدی که در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، اولین جام جهانی در تاریخ خواهد بود که با حضور 48 تیم برگزار می‌شود؛ پیش از این تمام ادوار جام جهانی در بازه زمانی 1998 تا 2022 تنها با حضور 32 تیم برگزار شده بودند.

روزنامه انگلیسی «سان» امروز در گزارشی اعلام کرد که انتخاب فیفا برای ورزشگاه فینال جام جهانی، استادیوم AT&T است که استادیوم خانگی تیم فوتبال دالاس کابویز آمریکا محسوب می‌شود؛ به این ترتیب، این ورزشگاه، اولین ورزشگاه سرپوشیده تاریخ خواهد بود که میزبان بازی فینال جام جهانی است. این استادیوم که در تگزاس قرار دارد، گنجایش 110 هزار تماشاگر را دارد.

فیفا همچنین تصمیم گرفت که تگزاس نه تنها محل میزبانی فینال جام جهانی باشد، بلکه به جای سایر مکان‌های پیشنهادی مانند نیویورک و میامی، محل اقامت هیئت فیفا در طول دوره جام جهانی نیز باشد.

1948389

فیفا در نظر دارد مسابقات مرحله گروهی را که متشکل از 72 بازی است، در مدت زمانی حداکثر 15 روز برگزار کند و این به این معنی دست که در برخی موارد ممکن است در یک روز، 5 بازی برگزار شود اما با این حال هر تیم بین مسابقات خود 4 روز استراحت خواهد کرد.

فاصله بین بازی‌های مرحله گروهی و مرحله حذفی هم احتمالا شاهد یک دوره استراحت طولانی و جداگانه برای همه تیم‌ها خواهد بود تا از عدالت و شفافیت اطمینان حاصل شود.

لازم به ذکر است که جام جهانی 2026 دارای 104 دیدار خواهد بود که دو تیم برتر هر یک از 12 گروه به همراه 8 سوم بهترین‌ها به مرحله حذفی راه خواهند یافت.

دیدگاه‌ها