کد خبر : 1995760 | 30 دی 1402 ساعت 03:21 | 31.3K بازدید | 36 دیدگاه

با حضور یحیی، اوسمار و برانکو

پرسپولیس در برزخ شش سال پیش استقلال!

همچین شرایطی که اکنون پرسپولیس در آن گرفتار شده را هواداران استقلال درست شش سال پیش تجربه کرده‌اند.

پرسپولیس در برزخ شش سال پیش استقلال!

به گزارش ورزش سه، روز گذشته خبر منتفی شدن حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس رسما اعلام شد و حالا هواداران این تیم بیش از پیش نگران وضعیت تیمشان برای ادامه لیگ هستند. شرایطی که آنها حداقل نزدیک به هشت سال بود تجربه‌اش نکرده بودند و به کلی فراموشش کرده بودند.

در سوی مقابل اما هواداران استقلال به واسطه برخی نتایج نامطلوب در هفت، هشت سال اخیر، چنین روزهایی را سپری کرده بودند. اما اگر بخواهیم شرایط حال حاصر سرخ‌ها را با استقلال مقایسه کنیم، می‌توان آنها را نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به استقلال لیگ هفدهم دانست.

استقلالی که فصل را با هزار امید و آرزو زیر نظر علیرضا منصوریان استارت زد اما کسب تنها یک پیروزی در هفت بازی و قرار گرفتن در رتبه پانزدهم جدول، موجب برکناری زودهنگام منصوریان شد تا راه برای مرد محبوب آبی‌ها و تیم مورد علاقه‌اش برای همیشه بسته شود.

جالب آنکه بعد از جدایی منصوریان، آبی‌ها کار را موقتا به میک مک درموت ایرلندی سپردند که به عنوان مربی بدنساز در کادر فنی منصوریان فعالیت می‌کرد. مربی‌ای که تا پیش از آن هرگز تجربه نفر اول نیمکت بودن را نداشت اما هدایت تیم بزرگی همچون استقلال وسوسه‌اش کرده بود تا با یک چالش بزرگ در کریرش دست و پنجه نرم کند. اتفاقی که البته با توجه به مخالفت هواداران حتی با وجود برتری دو بر یک آبی‌ها در رشت مقابل سپیدرود، منتفی شد.

1980537
منصوریان و دستیار اولش در روز برتری استقلال مقابل تراکتور - 20 مردادماه 1396

در آن زمان مشهورترین فردی که به نیمکت آبی‌ها لینک شده بود، فاتح تریم ترکیه‌ای بود که با رزومه‌ای درخشان قند در دل استقلالی‌ها آب کرده بود. انتقالی که برای همیشه در حد یک شایعه باقی ماند و در نهایت پس از نزدیک به یک ماه بعد از جدایی منصوریان، سکان هدایت آبی پوشان به وینفرد شفر آلمانی سپرده شد.

حالا و بعد از گذشت شش سال، قرمزهای پایتخت در برزخ آن روزهای استقلال قرار گرفته‌اند. یحیی گل محمدی که دست کمی از محبوبیت منصوریان نداشت، بعد از چهار سال درخشان از این تیم جدا شده، هدایت تیم به طور موقت در اختیار اوسمار ویرا قرار گرفته و آمدن گزینه بزرگی همچون برانکو نیز تا این لحظه منتفی شده تا هواداران پرسپولیس نگرانی را تجربه کنند که با توجه ثبات سال‌های اخیرشان، هرگز تجربه نکرده بودند. آنها حتی بعد از جدایی کالدرون نیز خیال‌شان از بابت مربی جدید راحت بود چرا که از مدت‌ها قبل‌تر مذاکرات اولیه با یحیی گل محمدی را آغاز کرده بودند.

باید منتظر ماند و دید در نهایت هدایت پرسپولیس در ادامه لیگ بیست و سوم به چه کسی سپرده خواهد شد. اگر یک مربی خارجی جایگزین یحیی شود، آنگاه اتفاقات این فصل پرسپولیس را می‌توان کپی برابر اصل استقلال لیگ هفدهم دانست.

دیدگاه‌ها