کد خبر : 1995869 | 30 دی 1402 ساعت 01:00 | 39.8K بازدید | 81 دیدگاه

گل نزنیم، حریف شجاع می‌شود؛

رحمان رضایی: شکست ژاپن تمرکز ما را بهم زد!

مربی تیم ملی می‌گوید موقعیت سوزی بازیکنان در دیدار برابر هنگ کنگ باعث شد که حریف جسارت و شجاعت پیدا کند.

رحمان رضایی: شکست ژاپن تمرکز ما را بهم زد!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران با برد ۱-۰ برابر هنگ کنگ در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا موفق شد صعود خود به دور حذفی را قطعی کند. رحمان رضایی، مربی تیم ملی، پس از این مسابقه در واکنش به اینکه بازی برای ایران گره خورده بود، گفت: اگر ما می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم، بازی انقدر پیچیده و سخت نمی‌شد. نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتیم و سانترهای زیادی از جناحین ارسال شد ولی متاسفانه نتوانستیم استفاده کنیم و این استفاده نکردن باعث شد حریف‌مان جسارت و شجاعت پیدا کند.

او ادامه داد: برای مثال فلسطین تیم خیلی خوبی بود ولی ما از دقیقه یک‌ چنان فشار آوردیم که نتوانست خودش را پیدا کند اما این بازی برعکس شد و خودمان کار را سخت کردیم و در نیمه اول نتوانستیم درست از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. در نیمه دوم احتیاط کردیم و یکی دو تا از بچه‌هایمان را بیرون کشیدیم که بازیکنان حفظ شوند اما چند تعویض دیگر هم کردیم. وقتی گل نزنیم، حریف این شجاعت را پیدا می‌کند که بیشتر کار ترکیبی انجام بدهد و توپ‌ها را نگه دارد و بیشتر به دروازه ما نزدیک شوند.

ویدئو: 322404

دستیار امیر قلعه‌نویی تاکید کرد: من فکر می‌کنم‌ پیچیدگی بازی ناشی از مسائلی بود که به خود تیم و بچه‌ها برمی‌گشت. امیدوارم بتوانیم برای بازی بعد کار بیشتری از لحاظ روحی و فکری و بحث‌های تاکتیکی کنیم. بالاخره ۳-۴ روز بیشتر وقت نیست و نمی‌شود زیاد کار کرد. بیشتر بحث ریکاوری و روحی و روانی است. خود بچه‌ها هم اعتقاد داشتند که باید این بازی را محکم‌تر و با تمرکز بیشتر می‌رفتند. خدا را شکر در روزی که با شرایط واقعی خودمان فاصله داشتیم، توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

رضایی درباره درخشش مهدی قایدی عنوان کرد: همه بچه‌ها در این مدت خوب تمرین کردند اما مهدی هم جزو بازیکنانی بود که توانست خودش را پیدا کند و تمرینات خوبی انجام بدهد و اعتماد مربی را جلب کند. خوشبختانه در این دو بازی هم دو گل زد و انشاالله که برای بعد هم بتواند موثر باشد.

وی در خصوص مصدومیت مجید حسینی توضیح داد: هنوز تست‌ها و آزمایشات پزشکی انجام نشده و در روزهای آینده مشخص می‌شود.

مربی تیم ملی همچنین درباره شرایط سردار آزمون گفت: سردار جزو مهره‌های موثر تیم است و ما نمی‌توانیم بازیکنان را از دست بدهیم و سعی کردیم او را برای بازی بعدی نگه داریم.

او در پایان درباره شکست عجیب ژاپن برابر عراق و نتایج دور از انتظار در برخی از مسابقات گفت: می‌بینید که از همان بازی‌های اول اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد که دور از انتظار برای خود تیم‌ها و هواداران بود. من فکر می‌کنم این مسئله باعث شد تمرکز ما برای این بازی از بین برود. امیدوارم که برای بازی سوم بتوانیم تمرکز لازم را داشته باشیم و خودمان باشیم. اگر بچه‌ها خودشان باشند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

دیدگاه‌ها