کد خبر : 1996049 | 01 بهمن 1402 ساعت 03:40 | 59.2K بازدید | 20 دیدگاه

ابراهیمی: به جمع چهار تیم صعود می‌کنیم

توصیه‌های استاد قلعه‌نویی به سرمربی تیم ملی!

مربی سابق تیم ملی می‌گوید تیم ما در بازی با هنگ کنگ به لحاظ روحی شرایط خوبی نداشت.

توصیه‌های استاد قلعه‌نویی به سرمربی تیم ملی!

به گزارش ورزش سه، ناصر ابراهیمی که در جام ملت‌های آسیا سابقه مربیگری تیم ملی را دارد با نگاهی کلی به جام ملت‌های هجدهم و بازی‌هایی که تا الان برگزار شده گفت: «در گذشته بازي‌ها به شكل فعلي برگزار نمي‌شد و كمتر شاهد شگفتي در جام بوديم. در حال حاضر شاهد حضور تيم‌هاي درجه دو و حتي درجه سه در مسابقات هستيم و مي‌بينيم كه فاصله‌ ميان تيم‌ها كمتر شده و تيم‌هايي كه از آنها انتظار كمتري داريم در برابر رقبا، خيلي خوب ظاهر مي‌شوند. مثل ژاپن كه در بازي اول مقابل ويتنام غافلگير شده بود. يا بازي امروز كره جنوبي مقابل اردن.»

ابراهیمی که خیی خوب قلعه نویی را می‌شناسد و سابقه همکاری با او در تیم ملی را داشته با نگاهی به بازی مقابل هنگ کنگ گفت: «تيم ايران در دو مسابقه خود حفظ توپ ضعيفي داشته. من شخصا امير قلعه نويي را دوست دارم اما ديشب از چهره‌اش كاملا مشخص بود كه از نحوه نمايش شاگردانش اصلا راضي نيست. خط هافبك تيم ما آنطور كه بايد و شايد عمل نمي‌كند و در یک سوم مياني زمين با حوصله پاسكاري نمي‌كنند. مدافعان كناري تيم، در كناره‌ها خيلي باز هستند و شاهد حضور هافبك دفاعي ميان دو مدافع وسط نيستيم.»

یکی از اتفاقات بازی دوم تیم ملی گل نزدن مهدی طارمی بود که از نظر برخی می‌تواند نگران کننده باشد. ابراهیمی در این مورد نیز گفت: «مهدي طارمي در بوشهر شاگرد خودم بود. او در پرتغال آقاي گل مسابقات شد چون دائماً در موقعيت تك به تك قرار مي‌گرفت اما تا به اينجا حتي یک گل هم نزده چون در اين دو بازي شاهد بوديم كه به عقب زمين مي‌آيد تا بعضاً از مدافعان توپ بگيرد.»

اما از نگاه مربی سابق تیم ملی به دیدار جمعه شب تیم ما مشکل روحی داشته: «احساس مي‌كنم روحيه تيم مقابل هنگ كنگ شاداب نبود و با استرس بازي مي‌كردند. از تصاوير مشخص بود كه كادر فني خيلي عجولانه نكات تاكتيكي را به بازيكنان جانشين گوشزد مي‌كردند.»
پیش بینی ابراهیمی از بازی مرحله حذفی تیم ملی نیز اینگونه است:«در یک هشتم نهایی اگر به ژاپن يا كره بخوريم به نظرم يك فينال زودرس براي ما خواهد بود و اميدوارم كه با پيروزي تيم ما همراه باشد. پيش بيني مي‌كنم ايران جزو چهار تيم نهايي جام باشد اما قهرمان را از الان نمي‌توانم پيش بيني كنم.»

دیدگاه‌ها