کد خبر : 1996084 | 01 بهمن 1402 ساعت 03:09 | 8K بازدید | 16 دیدگاه

تکرار عجیب تاریخ برای ایران

هنگ کنگ، کپی برابر اصل ویتنام ۲۰۱۹

پیروزی سخت ایران در بازی دوم مقابل هنگ کنگ به نوعی شبیه به دومین دیدار ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ بود.

هنگ کنگ، کپی برابر اصل ویتنام ۲۰۱۹

به گزارش ورزش سه، با وجود همه انتقاداتی که به سبک بازی تیم ملی و عملکرد شاگردان قلعه نویی در دیدار مقابل هنگ کنگ شد اما تیم ملی موفق شد با دومین پیروزی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند.

به چالش خوردن در بازی دوم در جام ملت‌های قبلی نیز مقابل یک تیم شرق آسیایی یعنی ویتنام برای ایران تکرار شده بود. بعد از پایان آن بازی نیز انتقاداتی نسبت به سبک بازی تیم کی‌روش شد چرا که باتوجه به برتری پرگل مقابل یمن در بازی نخست، انتظار بیشتری از تیم ملی مقابل تیمی مانند ویتنام بود.

در جام ملت‌های ۲۰۱۹ ایران در دومین بازی بعد از برتری پرگل ۵ بر ۰ مقابل یمن، به مصاف ویتنام رفت که روی کاغذ همچون یمن ضعیف‌ترین تیم گروه بود اما شاگردان کی‌روش در آن بازی برخلاف دیدار نخستشان نتوانستند آن طور که باید مقابل ویتنام بدرخشند و در نهایت ایران با دو گل سردار موفق به شکست حریف شد. نکته جالب آنکه با نگاهی به آمار نهایی این دو دیدار چند مورد مشابه به چشم می‌خورد.

1981083
آمار نهایی ایران و هنگ کنگ
1981082
آمار نهایی ایران و ویتنام در جام ملت‌های ۲۰۱۹

به هرحال هرچه که بود دیدار ایران و هنگ کنگ به خاطرات پیوست و در نهایت تیم ملی موفق شد به مرحله بعدی صعود کند و حالا در انتظار دیدار با امارات است تا با یک پیروزی دیگر‌ به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود.

دیدگاه‌ها