کد خبر : 1996108 | 30 دی 1402 ساعت 21:05 | 41K بازدید | 40 دیدگاه

صعود قابل توجه همه حریفان ایران در تورنمنت اردن!

تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا در تورنمنتی شرکت کرد که در پایان با اقتدار موفق به کسب قهرمانی شد.

صعود قابل توجه همه حریفان ایران در تورنمنت اردن!

به گزارش "ورزش‌ سه"، این تورنمنت با حضور کشورهای ایران، قطر و عراق و اردن در امان پایتخت اردن برگزار شد و در پایان تیم ملی به رهبری امیر قلعه‌نویی موفق به کسب قهرمانی در این رقابت شد.
قلعه‌نویی و شاگردان در دیدار اول این تورنمنت موفق به پیروزی 3 بر یک برابر اردن میزبان مسابقات شدند و پس از اینکه قطر در ضربات پنالتی عراق را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد، تیم ملی با نتیجه 4 بر صفر میزبان جام ملت‌های 2023 را از پیش رو برداشت تا با اقتدار قهرمان این تورنمنت شود.

1981123

اما نکته جالب توجه این بود که در همان برهه انتقادات زیادی نسبت به حضور تیم ملی در این تورنمنت مطرح شد و پس از اینکه تیم ملی در بازی اول موفق به شکست 3 بر یک اردن شد، موج انتقادات از نمایش تیم ملی بلند شد! 
حالا اما با نمایشی که اردن در این رقابت‌ها داشته شاید آن انتقادات بی‌ربط و غیرمنطقی جلوه کند، چرا که آنها در بازی اول موفق به شکست 4 بر صفر مالزی شدند و ساعاتی پیش هم مقابل کره‌‌جنوبی به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام به نتیجه تساوی 2 بر 2 دست پیدا کردند. 
عراق هم دیگر تیم حاضر در این تورنمنت بود که شگفتی‌ساز جام بوده و توانسته با کسب دو پیروزی پیاپی برای ویتنام و ژاپن صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند و حالا حتی آنها رویای کسب دومین قهرمانی در جام ملت‌ها را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند خاطرات قهرمانی در سال 2007 را زنده کنند.

1981125

از سوی دیگر قطر که در فینال تورنمنت اردن با نتیجه 4 بر صفر به ایران باخت و موجبات برکناری کی‌روش فراهم شد، در این دوره از مسابقات توانسته به عنوان میزبان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و با دو پیروزی پیاپی به عنوان صدرنشین صعودش به دور بعدی مسجل شده و امیدوار به تکرار عنوان قهرمانی است.
شاید نگاه منتقدان به حضور تیم ملی در تورنمنت 4 جانبه اردن و پایین شمردن سطح و کیفیت آن و در ادامه نقد نمایش شاگردان قلعه‌نویی در مصاف با تیم ملی اردن را بتوان با حال و روز این روزهای تیم ملی پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ و صعود به عنوان سومین تیم به مرحله بعدی مقایسه کرد. چه بسا بهتر باشد در این دوره از انتقاداتی که همواره وجود دارند کمی فاصله بگیریم و اجازه بدهیم تیم ملی در جامی که مدعیان زیادی نیز در آن حضور دارند، کمی نفس بکشد.

دیدگاه‌ها