کد خبر : 1996176 | 01 بهمن 1402 ساعت 08:58 | 12.4K بازدید | 4 دیدگاه

کنار رفتن با یک شکست ایراد چرخه است

محمدی: نباید به راحتی از اسم کامران قاسمپور گذشت

دارنده مدال‌های برنز المپیک و یک طلا و 2 برنز جهان، با بیان اینکه نباید به راحتی از نام کشتی‌گیر بزرگی مثل کامران قاسمپور بگذریم، گفت: او پس از یک سال و نیم دوری از میادین به کشتی بازگشت و در تورنمنت کرواسی از شرایط خوب بدنی دور بود.

محمدی: نباید به راحتی از اسم کامران قاسمپور گذشت

به گزارش "ورزش سه" سیدمراد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد آزادکاران ایران در تورنمنت رنکینگ کرواسی، اظهار کرد: به اعتقاد من در مجموع عملکرد تیم خوب بود و به غیر از یونس امامی که در این مسابقات نیز همانند رقابت‌های لیگ خوب کشتی نگرفت، سایر بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند و شرایط مناسبی داشتند. امامی در لیگ هم شرایط خوبی نداشت و در مسابقات زاگرب نیز نشان داد با دوران خوب خود فاصله دارد.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، درباره عملکرد کامران قاسمپور و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، گفت: آذرپیرا کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و در قهرمانی کشور هم خیلی خوب ظاهر شد و حریفانش را شکست داد. البته کامران قاسمپور نیز بعد از یک سال و نیم دوری از میادین به کشتی بازگشت و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار زیادی از او داشت که همانند دوران اوج خود کشتی بگیرد. هر ۲ کشتی‌گیر ما در این وزن سرمایه کشتی ایران هستند و باید آن‌ها را در بهترین شرایط حفظ کرد.

وی با اشاره به طراحی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، گفت: مهم‌ترین انتقاد به چرخه انتخابی تیم ملی این است که هر کشتی‌گیری که در یک رویداد باخت بدهد باید کنار برود. متاسفانه این انتقاد به چرخه وارد است و ما باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که از پتانسیل‌مان بهترین استفاده را ببریم. کشتی‌گیرانی مثل سوادکوهی، امیرمحمد یزدانی و محمدیان هم این انتقاد را دارند که چرا با یک باخت در یک مسابقه نباید شانسی برای تیم ملی داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: اینکه یک کشتی‌گیر بخواهد در همه مسابقات صد در صد آماده باشد کار بسیار سختی است چرا که ممکن است بهترین کشتی‌گیر جهان هم در یک رویداد آماده نباشد یا یک اشتباه کند و شکست بخورد، بنابراین یک باخت نمی‌تواند ملاک درستی برای تشخیص بهترین کشتی‌گیر باشد.

پیشکسوت کشتی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا کامران قاسمپور مهره قابل اطمینان‌تری برای المپیک خواهد بود یا کادر فنی می‌تواند به کشتی‌گیر جوانی مثل امیرعلی آذرپیرا صرفا با شکست کایل اسنایدر در تورنمنت زاگرب، اطمینان کند، گفت: صحبت کردن درباره کامران قاسمپور صحبت از کشتی‌گیر بزرگی است که ۲ سال متوالی بهترین‌های جهان را شکست داد و بر سکوی اول دنیا ایستاد. نمی‌توان به راحتی چشم بر روی کشتی‌گیری مثل قاسمپور بست. اول باید ببینیم که او در چه شرایطی پا به این مسابقات گذاشت و بعد تصمیم‌گیری کنیم. او بعد از یک سال و نیم دوری به میدان بازگشت و در شرایط خوب بدنی نبود.

وی افزود: به نظر من نباید به راحتی از اسم کامران قاسمپور گذشت. ابتدا مهم این است که به سهمیه المپیک برسیم. بعد باید این دو کشتی‌گیر را در یک تورنمنت خارجی یا جام تختی به میدان فرستاد و یا اینکه با مسابقه رو در رو، دست به انتخاب نماینده این وزن در المپیک بزنیم.

محمدی در پایان درباره عملکرد معصومی و زارع در این تورنمنت نیز گفت: معصومی کشتی‌های بسیار خوبی گرفت و نشان داد آینده درخشانی دارد. زارع هم از کشتی‌گیران بسیار خوب ما در سنگین وزن است. ما ۲ کشتی‌گیر خوب دنیا را در این وزن داریم و باید هر دوی آن‌ها را در بهترین شرایط حفظ کنیم.

دیدگاه‌ها