کد خبر : 1996186 | 01 بهمن 1402 ساعت 10:13 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین تیرانداز ایران در قهرمانی آسیا بودم اما دست خالی برگشتم

خدمتی: فرصت کسب مدال و سهمیه از من گرفته شد

بانوی ملی‌پوش تیراندازی گفت: بهترین عملکرد را در بخش بادی و خفیف بین بچه‌های ایران در مسابقات قهرمانی آسیا داشتم اما متاسفانه دست خالی برگشتم و این برایم بسیار سنگین بود.

خدمتی: فرصت کسب مدال و سهمیه از من گرفته شد

به گزارش "ورزش سه"، نجمه خدمتی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص عملکردش در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در اندونزی اظهار داشت: این مسابقات آخرین مسابقه آسیایی کسب سهمیه المپیک بود. با وجود اینکه کسب سهمیه در مسابقات آسیایی راحت است اما فشار بالایی وجود داشت و خدا را شکر در رشته بادی یک سهمیه کسب کردیم و در المپیک در این بخش دو نماینده خواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه در بادی با توجه به اینکه با صلاحدید فدراسیون به کره جنوبی اعزام نشدم و دلیل آن را هم نمی‌دانم، در اندونزی فقط در بخش خفیف در تیم اصلی بودم و در بادی با کسب بهترین امتیاز در بین تیراندازان ایران، امتیازم فقط در رنکینگ محاسبه شد. در بادی شانس بالای 90 درصد برای کسب سهمیه داشتم اما این اتفاق نیفتاد.

بانوی تیرانداز کشورمان یادآوری کرد: با این شرایط بیشترین تمرکز خود را روی بخش خفیف گذاشتم. با توجه به شرایط آب و هوای بد اندونزی و نداشتن فشنگ خفیف در کشور، کار سختی داشتم اما باز هم تلاش خود را انجام دادم و رکورد ایران را ارتقا دادم. در بخش خفیف امتیاز شخصی من و کشور 577 بود که آن را ارتقاء دادم. در فینال خفیف با یک تیر سهمیه را از دست دادم و تا لحظه آخر سهمیه برای من بود و به‌خاطر اتفاقاتی که افتاد با یک تیر نتوانستم سهمیه بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که «چه پیش‌بینی‌ای در خصوص عملکردت در اندونزی داشتی؟» گفت: پیش‌بینی خاصی نداشتم. با اینکه در بادی آمادگی کامل داشتم، تمام تمرکزم روی بخش خفیف بود. همان‌طور که نتایجم مشخص است، بهترین عملکرد را در بخش بادی و خفیف بین بچه‌های ایران داشتم اما متاسفانه دست خالی برگشتم و این برای من بسیار سنگین بود. حتی در میکس هم نتوانستم شرکت کنم که حداقل یک مدال بگیرم.

خدمتی یکی از دلایل این اتفاقات را عدم اعزام به کره جنوبی دانست و گفت: من در بخش خفیف در رنکینگ بودم و باید شرکت می‌کردم اما فدراسیون صلاحدید که تمرکز خود را روی تفنگ بادی بگذارد. در واقع تنها کسی که در این قضیه صدمه دید، من بودم.

وی افزود: تمام تلاشم را انجام دادم و از اردیبهشت‌ماه نتوانستم به خانه و بیرجند بروم؛ برای اینکه در مسابقات موفق باشم اما با وجود اینکه نتایج خوبی در هر دو رشته در اندونزی کسب کردم، نه مدال گرفتم و نه سهمیه؛ چون این فرصت‌ها از من گرفته شد.

بانوی تیرانداز کشورمان در خصوص مسابقات برزیل و شانس کسب سهمیه در آن رقابت‌ها گفت: در برزیل قطعاً مسابقات سخت‌ترین است، چون جهانی است. قطعاً کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا راحت‌تر بود که این فرصت از من گرفته شد.

دیدگاه‌ها