کد خبر : 1996204 | 01 بهمن 1402 ساعت 11:48 | 11.4K بازدید | 19 دیدگاه

شرایط بدنی بازیکنان اجازه نمی‌دهد؛

توضیحات مربی تیم ملی درباره تغییرات زیاد ترکیب

سعید الهویی در شرایطی که عبدالله ویسی و محمدحسین میثاقی در استودیو حضور داشتند و نظرات‌شان را گفتند، درباره دلیل تغییرات پی در پی ترکیب تیم ملی صحبت کرد.

توضیحات مربی تیم ملی درباره تغییرات زیاد ترکیب

به گزارش "ورزش‌سه"، سعید الهویی مربی تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در گفت‌وگویی با برنامه فوتبال برتر و محمدحسین میثاقی درباره آخرین شرایط تیم ملی صحبت کرد.

او حرف‌هایش را با اشاره به تورنمنت 4 جانبه اردن آغاز کرد: اگر یادتان باشد در تورنمنت قبلی انتقادات زیادی بابت بازی اردن به ما وارد شد اما همانطور که دیدید الان تیم‌های اردن، قطر و عراق عملکرد خوبی در جام ملت‌ها دارند. ما در مقابل اردن 20 دقیقه کنترلمان را از دست دادیم و آنها با فشار هوادارانشان پنالتی گرفتند. آن زمان از ما انتقاد شد، ما دیدیم انتقادات منطقی نیست و گوش نکردیم و تمرکزمان را گذاشتیم روی از بین بردن نقاط ضعف. حالا دیدید اردن و عراق و قطر چه عملکردی دارند. مطمئن باشید تمام تلاش‌مان این است که حتی از تورنمنت اردن عملکرد فنی و نتایج بهتری داشته باشیم.

1834366

این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در حال دنبال شد که عبدالله ویسی نیز به‌عنوان کارشناس در برنامه حضور داشت. پس از اتمام صحبت‌های الهویی درباره نمایش تیم ملی در تورنمنت اردن، میثاقی از ویسی درباره تغییرات مداوم در ترکیب تیم ملی پرسید و او در واکنش به این سوال گفت: مطمئنا هیچ مربی‌ای در دنیا این کار را نمی‌کند، اما درباره شرایط تیم ملی باید از آقا سعید و آقای قلعه‌نویی بپرسید، چون آنها هستند که این روزها با تیم ملی زندگی می‌کنند. چون ما بازی دوستانه کمتری داشتیم و فکر می‌کردیم بازی با هنگ‌کنگ خیلی قوی نیست، شاید بچه‌ها را برای بازی امارات حفظ کرده‌ایم. حالا در مراحل بالاتر به تیم‌های گردن کلفت‌تر می‌خوریم و آنجا ترکیب مشخص می‌شود. حتی تعویض‌های تیم‌های دنیا معلوم هستند. اینکه هر کس چه وظیفه و چه پستی دارد. حالا مگر اینکه مثل گلر کره‌جنوبی رباط صلیبی پاره کند. 

الهویی سپس به این بحث وارد شد و درباره تغییرات زیاد تیم ملی در دو بازی اخیر گفت: ما در طول لیگ امسال نزدیک به 36 بازیکن که در لیگ برتر بازی می‌کردند و در ماتریس ما قرار داشتند، شش یا هشت مرتبه از آنها آزمایش خون در روزهای مشخص گرفتیم. آزمایش خون روی هورمو‌ن‌هایی که شرایط ریکاوری بچه‌ها را نشان می‌داد، وزن‌گیری بچه‌ها در اردوهای مختلف را داشتیم. این‌ها را انجام دادیم تا شرایط ریکاوری بچه‌ها و ریسک مصدومیت آنها را پیدا کنیم.

1834367

او سپس ادامه داد: وقتی به بازی هنگ‌کنگ رسیدیم، بازی‌های دوستانه پرتعدادی نداشتیم. از طرفی بخش عمده بازیکنان تیم ملی در پرسپولیس و سپاهان بودند که یک روز قبل از اردوی تیم ملی بازی داشتند. این‌ها در 12 روز 4 بازی انجام داده بودند. ما باید این‌ها را از نظر بدنی زیر نظر می‌گرفتیم تا ریکاوری می‌شدند. به همین دلیل در دو بازی دوستانه مقابل بورکینافاسو و اندونزی نمی‌توانستیم بازیکنان را 90 دقیقه بازی بدهیم و این موضوع را موکول به بازی‌های مرحله گروهی کردیم. 

سعید الهویی سپس با تاکید بر اینکه ترکیب 11 نفره ثابتی در تیم ملی وجود ندارد، اضافه کرد: الان که من با شما صحبت می‌کنم هیچ ترکیب ثابتی در تیم ملی وجود ندارد. همه چیز براساس مباحث تاکتیکی و تفکرات آقای قلعه‌نویی پیش می‌رود. همه 26 بازیکن شرایط حضور در ترکیب اصلی را دارند. از دروازه‌بان تا مهاجم نوک. ولی طبیعتا وقتی تیم به آن ترکیب 11 نفره برسد و آرام آرام جلو برود، تغییرا خیلی نسبت به دو بازی اول کمتر خواهد شد. اما ما این تغییرات زیاد را لازم داشتیم.

دیدگاه‌ها