کد خبر : 1996258 | 01 بهمن 1402 ساعت 15:14 | 46.8K بازدید | 14 دیدگاه

امید هندبال ایران برای جهانی شدن زنده ماند

تیم ملی هندبال ایران مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی آسیا را با پیروزی به پایان رساند.

امید هندبال ایران برای جهانی شدن زنده ماند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هندبال ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی بیست و یکمین دوره هندبال قهرمانی مردان آسیا مقابل امارات متحده عربی به میدان رفت و در پایان با پیروزی 22-25 این مرحله را به پایان رساند.

هر چند ملی‌پوشان نتیجه نیمه نخست را 10-13 واگذار کردند اما در نیمه دوم با جبران اختلاف گل توانستند نتیجه را مساوی کنند و سپس پیش بیفتند و در پایان 25 بر 22 این بازی را به سود خود به اتمام برسانند.

با این نتیجه تیم ملی هندبال ایران با ایستادن در رده سوم گروه اول مرحله یک چهارم نهایی باید برای کسب رده پنجم بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به مصاف تیم سوم گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی (کره جنوبی یا عراق) برود.

دیدارهای رده‌بندی برای جایگاه‌های پنجم تا شانزدهم فردا، دوشنبه، دوم بهمن ماه برگزار می‌شود. مسابقات نیمه نهایی نیز روز سه‌شنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به فینال این دوره مشخص شود.

در حالی که قرار بود در پایان این مسابقات ۴ سهمیه جهانی به تیم‌های آسیایی اختصاص یابد، در جریان این مسابقات از سوی فدراسیون ایران اعلام شد که احتمال دارد که تعداد سهمیه‌های آسیا با درخواست کنفدراسیون آسیا، بیشتر شود و به پنج سهمیه برسد. 

با توجه به پیروزی ایران برابر امارات، فعلا امیدهای هندبال ایران برای رسیدن به مسابقات جهانی زنده مانده تا در صورت کسب مقام پنجم منتظر تصمیم نهایی فدراسیون جهانی بماند.

دیدگاه‌ها