کد خبر : 1996349 | 01 بهمن 1402 ساعت 21:31 | 90.9K بازدید | 93 دیدگاه

6 ستاره تابناک که مصدومیت از استقلال گرفت

بازیکنان مطرحی در تیم استقلال حضور داشتند که اگر مصدومیت سراغ آنها نمی‌آمد، سال‌های خوبی را با پیراهن این تیم سپری می‌کردند.

6 ستاره تابناک که مصدومیت از استقلال گرفت

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت کوین یامگا، ستاره تیم فوتبال استقلال، کادرفنی و هواداران استقلال نگران وضعیت جسمانی این بازیکن و همچنین امکان حضور مجدد او در مستطیل سبز کرده است.

استقلالی‌ها در سال‌های اخیر بازیکنان باکیفیتی را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، بازیکنانی که اگر مصدوم نمی‌شدند شرایط متفاوتی را با پیراهن استقلال تجربه می‌کردند و به مراتب پیشرفت بیشتری در مسیر فوتبالی خود طی می‌کردند.

در ادامه به شش بازیکنی که اگر مصدومیت سراغشان نمی‌آمد فرصت درخشش بیشتری در ترکیب آبی‌ها داشتند را مشاهده می‌کنید:

مجتبی جباری
بین بازیکنانی که دچار مصدومیت‌های پرتعداد و طولانی‌مدت شدند، مجتبی جباری سرنوشت متفاوتی داشت، او تبدیل به یکی از بازیکنان تاثیرگذار تاریخ استقلال و بازیکنی بدون جانشین برای این تیم تبدل شد که آمار گل و پاس گل‌های او در استقلال گواه کیفیت اوست، جباری هر زمان که در استقلال حضور داشت کیفیت بازی این تیم به مراتب بالاتر بود اما به دلیل مصدومیت‌های پرتعداد بازی‌های کمتری برای استقلال انجام داد که اگر این مصدومیت‌ها برای او پیش نمی‌آمد جباری در عرصه ملی و حتی فوتبال باشگاهی با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجه می‌شد.

1981512

جباری با تمام مصدومیت‌ها و محدودیت‌هایی که داشت، ستاره تیم استقلال بود. حضور او در این لیست به دلیل کیفیت بالای این بازیکن و استعدادی که داشت است، او در فوتبال ملی و حتی حضور در لیگ‌های اروپایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت که مصدومیت‌ها مانع این اتفاق شد.

جباری 10 فصل برای استقلال به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بست، 54 پاس گل و 33 گل آمار فوق‌العاده او در استقلال بود.

محسن کریمی
ستاره جوان استقلال که خیلی زود دوران پرفروغ او به پایان رسید و معمولا در اوایل فصل دچار مصدومیت می‌شد و در کوران مسابقات شرایط بازی پیدا می‌کرد اما به دلیل شرایط بدنی و شکل گرفتن ترکیب ثابت استقلال برخلاف تاثیرگذاری‌های کوتاه‌مدتی که برای آبی‌ها داشت،هیچ‌وقت در حد و اندازه یک ستاره در استقلال ظاهر نشد.

1981513

این بازیکن جوان اگر دچار مصدومیت‌های متوالی نمی‌شد، جایگاه خوبی در استقلال به دست می‌آورد و می‌توانست در تاریخ این باشگاه افتخارات فردی و تیمی بیشتری کسب کند.
محسن کریمی شش سال در استقلال حضور داشت، 56 بازی و 11 گل خلاصه عملکرد این بازیکن بود.

میلاد میداوودی
ستاره موردعلاقه هواداران استقلال که دوران باشکوهی را در این تیم سپری کرد. هر زمان که او صاحب توپ می‌شد یا پشت ضربات آزاد قرار می‌گرفت سکوهای آزادی روی هوا می‌رفت، میلاد میداوودی مهاجم کاملی بود، سرزن، تکنیکی، قدرت بدنی بالا، همه این‌ها در کنار شور و هیجانی که او در فوتبالش داشت باعث شده بود به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال تبدیل شود. مصدومیت میداوودی در بازی با ملوان او را از فرم ایده‌آل خارج کرد و او دیگر هیچوقت آن بازیکن سابق نشد.

1981510

میلاد میداوودی اگر در بازی با ملوان مصدوم نمی‌شد به احتمال زیاد سال‌ها در خط حمله استقلال به میدان می‌رفت و با روندگلزنی که داشت به یکی از گلزنان برتر تاریخ این باشگاه تبدیل می‌شد.

میلاد میداوودی 57 بازی برای استقلال انجام داد و 17 گل به ثمر رساند.

داریوش شجاعیان
ستاره تکنیکی که بمب نقل و انتقالات استقلال بود، دو مرتبه مصدومیت رباط صلیبی باعث شد تا شجاعیان هیچ‌گاه جایگاه خود را در این تیم پیدا نکند، بازیکن تکنیکی و خلاقی که آبی‌ها مدت‌ها در این پست با ضعف مواجه هستند، فرصت بیشتر برای حضور و آمادگی بدنی شجاعیان می‌توانست دوای درد آبی‌ها باشد اما مصدومیت‌های متوالی و دوری او از فرم ایده‌آل بدنی و سپری کردن چند فصل به این روال باعث شد که شجاعیان در نهایت از پازل ذهنی مربیان استقلال خارج شود و فرصت درخشش در این تیم را پیدا نکند.

1981511

شجاعیان اگر دو مرتبه دچار مصدومیت رباط صلیبی نمی‌شد می‌توانست در خط هافبک آبی‌ها مهره‌ای کارآمد تبدیل شود، شجاعیان 59 بازی برای استقلال انجام داد و 5 گل به ثمر رساند.

لئوناردو پادوانی
بازیکن بی‌حاشیه و آرامی که در ترکیب استقلال جا افتاده بود و در خط دفاع این تیم جایگاه خاص خود را پیدا کرده بود، مصدومیت شدید او باعث شد تا به طور کامل از فوتبال دور شود و حتی توانایی راه رفتن را از دست دهد!

1981514

پادوانی یکی از بازیکنانی بود که سال‌ها در فوتبال ایران حضور داشت و با توجه به موجه بودن رفتار او و کیفیت فنی بالایی که داشت می‌توانست به یکی از بازیکنان خارجی تبدیل شود که مدت زمان زیادی برای استقلال بازی کرده است.

پادوانی 37 بازی برای استقلال انجام داد و در بازی مقابل فولاد خوزستان آخرین بازی فوتبال خود را انجام داد.

کوین یامگا
اما سرنوشت کوین یامگا مشخص نیست، جامعه فوتبال امیدوار است که او هرچه سریع‌تر سلامتی خود را به طور کامل به دست آورد و دوباره در مستطیل سبز دیده شود، یامگا روزهای خوبی را با استقلال سپری می‌کرد و به یکی از مهره‌های غیرقابل جانشین آبی‌ها تبدیل شده بود، گل دقایق پایانی یامگا مقابل پرسپولیس امضای قهرمانی استقلال در نیم فصل مسابقات بود.

1981515

یامگا به تازگی عنوان گلزن‌ترین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال را به دست آورده بود و به دنبال افزایش رکورد خود بود اما باید دید مصدومیت او از ناحیه چشم باعث دوری او از فوتبال و استقلال خواهد شد یا دوباره این بازیکن را با پیراهن استقلال در مستطیل سبز خواهیم دید.

دیدگاه‌ها