کد خبر : 1996515 | 02 بهمن 1402 ساعت 14:47 | 128.1K بازدید | 31 دیدگاه

محرومیت 4 ساله فوتبالیست ایرانی تایید شد

نادو رای به محرومیت چهار ساله بازیکن سابق تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی داد.

محرومیت 4 ساله فوتبالیست ایرانی تایید شد

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین حیدری که تجربه بازی در تیم‌های مس کرمان، ماشین‌سازی تبریز، شهر خودرو مشهد و سایپا را در کارنامه دارد و فصل گذشته در خط دفاعی نارنجی پوشان پایتخت در لیگ دسته اول به میدان می‌رفت، به دلیل دوپینگ با محرومیت چهار ساله از تمام فعالیت‌های ورزشی مواجه شد.

1981790

مشکینادو با تایید حکم محرومیت چهار ساله این فوتبالیست که از ابتدای فصل در جریان محرومیتش قرار داشته، نوشته است:

«بنابراین گزارش تیم کنترل دوپینگ ایران نادو، سیزدهم اسفند 1401در خلال مسابقات لیگ دسته یک فوتبال در شهر تهران از این فوتبالیست نمونه‌گیری کردند، که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه مورد تایید وادا، این آزمایشاه وجود ماده ممنوعه "نوراندروسترون" (متابولیت ناندرولون) از دسته مواد ممنوعه گروه  S1 (استیروئیدهای آنابولیک) را در نمونه ادرار ورزشکار تائید کرد.

از آنجا که ورزشکار خواستار برگزاری جلسه دادرسی بود، شورای صدور رای ایران نادو پس از بررسی پرونده با در نظر گرفتن اسناد ارایه شده توسط ورزشکار و با در نظر داشتن اصل مسئولیت مطلق که ورزشکار را مسئول نهایی تخلفات می‌شناسد، ضمن محرز دانستن اصل تخلف، موارد ارائه شده توسط ورزشکار را برای کاهش مدت محرومیت کافی ندانستند.

از این رو نامبرده به استناد ماده 1-2-10 قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران به مدت 4 سال از تاريخ 1402/2/25 لغايت 1406/2/24 طبق بند طبق بند (1-14-10) از كليه فعاليت‌هاي ورزشي محروم می گردد. از طرفی مطابق بند 1-12-10 ورزشکار موظف است هزینه‌های تست دوپینگ شامل هزینه های نمونه گیری و آنالیز آزمایشگاهی را طی مدت 1 ماه از ابلاغ رای، منطبق با مبلغ درج شده در متن حکم صادر شده جبران نماید.

گفتنی است با درخواست ورزشکار رای صادر شده در شورای اولیه در شورای استیناف نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت، که شورای استیناف رای صادر شده اولیه را تایید نمود.

محرومیت 4 ساله این ورزشکار قطعی و بر اساس بند 3-14 از مقررات ملی مبارزه با دوپینگ ایران، لیست نفرات محروم، در وب سایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران منتشر و از طریق رسانه ها علنی می‌شود.»

دیدگاه‌ها