کد خبر : 1996541 | 02 بهمن 1402 ساعت 16:29 | 7.9K بازدید | 48 دیدگاه

نمايش بازی اول انتظارها را بالا برد؛

اميرآبادی: از قلعه‌نویی هم مثل کی‌روش حمایت کنید

مدافع تيم از هواداران و رسانه‌ها درخواست کرد همانطور که از کی‌روش حمایت می‌کردند، پست امیر قلعه‌نویی نیز بایستند.

اميرآبادی: از قلعه‌نویی هم مثل کی‌روش حمایت کنید

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم ملی ایران با دو پیروزی برابر فلسطین و هنگ‌کنگ به دور حذفی مسابقات جام ملت‌ها صعود کرده و فردا هم در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف امارات خواهد رفت، مهدی امیرآبادی، مدافع سابق استقلال و تيم ملی در سال ٢٠٠٤ بازی‌های آسيايی، در گفت‌گو با خبرنگار ما درباره عملكرد ملی‌پوشان در بازی‌های آسيايی و حمایت از مربی داخلی صحبت کرده‌ است.

او در ابتدا درباره عملکرد تیم ملی در دو بازی گذشته گفت: به نظرم بازي اول در هر تورنمنتي سخت است و بچه‌هاي تيم ملي بازي برابر فلسطين را با نتيجه‌اي عالي پشت سر گذاشتند و عملكرد درخشاني داشتند اما متاسفانه در بازي دوم همه از عملكرد تيم ملي نااميد شدند و دليل آن نيز به بازي اول برمي‌گردد كه انتظارها را بالا بردند.

او ادامه داد: فوتبال بالا و پايين دارد و يك روز خوب ظاهر مي‌شوي و روز ديگر ضعيف و اين مسئله در فوتبال امري طبيعي است. متاسفانه در بازي دوم لژيونرهاي ما هم در حد و اندازه‌هاي خودشان نبودند اما به هر ترتيب بايد از بازيكنان و كادرفني حمايت‌هاي لازم صورت بگيرد.

امیرآبادی در خصوص ترکیب تیم ملی نیز گفت: در رابطه با پست دفاع چپ ترجيح من اين است كه احسان حاج‌صفي به دليل تجربه بالاتري كه دارد، به‌عنوان صورت ثابت در تركيب قرار بگيرد. ميلاد محمدي هم بازيكن جوان و خوبي است اما تجربه‌اي كه احسان به‌عنوان كاپيتان تيم دارد، براي رقابت‌هاي آسيايي به كمك او مي‌آيد. عملكرد تيم در بازي از نظري آماري خوب بود و اكثر فاكتورها به نفع ما بود اما عملكرد كلي تيم چنگي به دل نزد.

1981788

مدافع سابق تیم ملی در ادامه به حمایت از امیر قلعه‌نویی پرداخت و گفت: چطور ٨ سال به كي‌روش فرصت داديم و همه جانبه از وي حمايت كرديم؟ همان حمايت‌ها بايد از آقاي قلعه‌نويي صورت بگيرد. به هر حال ايشان پرافتخارترين مربي داخلي لقب دارند اما متاسفانه ما اجنبي‌پرست هستيم. اگر همين ٦ امتياز را كي‌روش مي‌آورد، همه از او تعريف مي‌كردند.

وی در خصوص آینده تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: ما در اين تورنمنت نبايد منتظر صعود از گروه باشيم، بلكه بايد هدف بزرگتر داشته باشيم. هدف نهايي چيزي نيست جز قهرماني. درست است كه صعود ما قطعي شده اما براي بازي برابر امارات بايد فقط براي برد به ميدان برويم تا به‌عنوان تيم صدرنشين صعود كنيم. تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود نبايد به اين فكر كند كه در مراحل حذفي كدام سمت جدول رقابت‌ها قرار مي‌گيرد.

امیرآبادی درباره مدعیان این دوره از جام ملت‌ها گفت: كره جنوبي، ايران، ژاپن و عراق را مدعيان اصلي قهرماني مي‌دانم و به نظرم اين ٤ تيم عملكرد بهتري نسبت به ساير تيم‌ها داشتند. آرزو مي‌كنم با دعاي خير مردم و حمايت از مربي ايراني به مراحل بالاتر صعود كنيم و بعد از ٤٨ سال به‌عنوان قهرماني رقابت‌ها دست يابيم.

دیدگاه‌ها