کد خبر : 1996643 | 02 بهمن 1402 ساعت 23:20 | 40.8K بازدید | 14 دیدگاه

مهاجم افسانه‌ای فوتبال ایتالیا درگذشت

جیجی ریوا، اسطوره فوتبال ایتالیا، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

مهاجم افسانه‌ای فوتبال ایتالیا درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که مهاجم افسانه‌ای ایتالیا و کالیاری روز دوشنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ در بیمارستان درگذشته است.

ریوا، ۷۹ ساله، امروز به دلیل نابسامان بودن وضعیتش در خانه به دلیل بیماری به بیمارستان بروتزی‌ در کالیاری انتقال داده شد و در بخش قلب و عروق بستری شده بود.

1981978

پس از اینکه هواداران نسبت به وضعیت او نگران شدند، بیمارستان در جدیدترین بروزرسانی عصر امروز خبر داد که حال او رو به بهبود است. با این حال رسانه‌ها دقایقی قبل گزارش دادند که وضعیت او دوباره وخیم شده و در نهایت از دنیا رفته است.

این خبر چند ثانیه قبل از شروع فینال سوپرجام بین اینتر و ناپولی در ریاض منتشر شد و به همین دلیل یک دقیقه سکوت برگزار نشد. مطمئناً باشگاه‌های سری A در هفته‌های آتی یاد مهاجم افسانه‌ای ایتالیا را زنده نگه خواهند داشت.

1981979

ریوا با ۳۵ گل در ۴۲ بازی برای آتزوری بهترین گلزن تاریخ ایتالیاست. او یکی از بازیکنان کلیدی ایتالیا در قهرمانی این تیم در یورو ۱۹۶۸ بود. او همچنین در سال ۱۹۷۰ به کالیاری کمک کرد تا تنها عنوان قهرمانی سری A را در تاریخ خود کسب کند.
ریوا تمام دوران بازی به‌جز اولین فصل حرفه‌ای خود را با کالیاری گذراند و در ۱۳ سال حضور در این باشگاه 374 بازی انجام داد و ۲۰۷ گل به ثمر رساند.

دیدگاه‌ها