کد خبر : 1996676 | 03 بهمن 1402 ساعت 08:31 | 38.9K بازدید | 36 دیدگاه

بعد از بنگستون و ادی هرناندز

کیوتو، سومین مهاجم صادراتی هندوراس به ایران

رومل کیوتو، مهاجم جدید تراکتوری‌ها، تبدیل به سومین هندوراسی تاریخ فوتبال ایران شد.

کیوتو، سومین مهاجم صادراتی هندوراس به ایران

به گزارش "ورزش سه"، اولین خرید تراکتوری‌ها در نیم فصل دوم، وینگر هندوراسی با سابقه ۷ سال حضور در لیگ ام‌ال‌اس بود. بازیکن ۱۸۰ سانتی‌متری که سابقه ۶۷ بازی و زدن ۱۴ گل‌ و ثبت ۶ پاس گل برای تیم ملی هندوراس و همچنین بستن بازوبند کاپیتانی این کشور را در کارنامه خود دارد. نکته جالب آنکه کیوتو تبدیل به سومین بازیکن هندوراسی تاریخ فوتبال ایران شد و جالب‌تر آنکه دو بازیکن قبلی نیز مهاجم بودند با این تفاوت که آنها در پست فوروارد‌ مرکزی به میدان می‌رفتند و کیوتو ذاتا یک وینگر است.

اولین هندوراسی که وارد فوتبال ایران شد کسی نبود جز جری بنگستون، مهاجم تیم ملی هندوراس در جام جهانی ۲۰۱۴، که زمانی که به پرسپولیس آمد سروصدای زیادی به پا کرد. این مهاجم ۱۸۷ سانتی‌متری در تابستان ۱۳۹۴ توسط برانکو به پرسپولیس آمد و با توجه به دقایقی که به میدان رفت عملکرد چندان بدی از خود به نمایش نگذاشت. او در ۱۹ دیدار برای پرسپولیس به میدان رفت و موفق شد ۷ بار دروازه حریفان را با لباس قرمز باز کند.

1982023
لحظاتی بعد از گل حساس بنگستون به استقلال و شادی بی حد و وصف مهدی طارمی - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

مهم‌ترین گل او با پرسپولیس همان گل دقیقه آخری در شهرآورد هشتاد و یکم بود که باعث نجات پرسپولیس از شکستی تلخ و البته برانکو ایوانکوویچ از اخراج زودهنگام شود. بنگستون بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس به ذوب آهن پیوست و آنجا هم عملکرد‌خوبی از خود برجای گذاشت و در ۲۷ بازی ۸ گل به ثمر‌رساند.

ادی هرناندز دومین هندوراسی فوتبال ایران بود که همانند هم ملیتی خود یعنی بنگستون پیراهن سبز ذوب آهن را بر تن کرد. هرناندز نیز مهاجم بدی بنظر نمی‌آمد اما مصدومیت‌های پی‌درپی او را از ترکیب ذوب و در نهایت از فوتبال ایران دور کرد.

ادی هرناندز نیز در ۱۳ بازی برای ذوب آهن به میدان رفت و تنها سه گل به ثمر رساند. حالا باید دید کیوتو که با سروصدای زیادی به جمع شاگردان خمس اضافه شده، چه عملکردی از خود نشان می‌دهد و در پایان فصل رضایت هواداران تراکتور را جلب می‌کند یا همانند هموطنانش در ایران، حضور کوتاهی در کشورمان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها